آمانو پشت درهای بسته به سناتورها چه می‌گوید؟

جلسه با آمانو در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا و پشت درهای بسته صورت خواهد پذیرفت.

آمانو پشت درهای بسته به سناتورها چه می‌گوید؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، با وجود محرمانه بودن توافق ایران و آژانس، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌خواهد توافق محرمانه را برای سناتورهای آمریکایی فاش کند.

 

 

صدای آمریکا نوشته است: یوکیا آمانو، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه در جلسه ای در سنای آمریکا، به قانون گذاران آمریکایی درباره توافقات اخیر این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد با ایران توضیح خواهد داد.

 

 

این جلسه در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا برگزار خواهد شد و گزارش شده است که پشت درهای بسته صورت خواهد کرد.

 

 

قانونگذاران آمریکایی در مورد توافق هایی که گفته می شود بین ایران و آژانس صورت گرفته و «پنهانی» است، از مقامات آمریکایی سئوال کرده اند اما مقامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته اند که آژانس بین المللی انرژی اتمی، نهادی مستقل است.

 

 

پیشتر خبرگزاری مهر، به نقل از رضا نجفی نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نوشته بود: «توافقات بین یک کشور عضو و آژانس که جنبه محرمانه دارد به هیچ وجه نمی‌تواند در اختیار هیچ کشور دیگری قرار بگیرد و متون محرمانه بین ایران و آژانس حتی دراختیار دولت آمریکا هم قرار نگرفته است.»

 

 

او در مورد حضور آقای آمانو در کنگره آمریکا گفت: «اینکه مجلس یکی از کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از مدیرکل دعوت کند و آمانو این دعوت را بپذیرد یا نپذیرد جزو اختیارات خود مدیرکل است.»

 

 

این مقام ایرانی پیش بینی کرده که احتمالا آقای آمانو در جلسه پشت درهای بسته، در حمایت از توافق جامع اتمی سخن خواهد گفت.

 

 

کنگره آمریکا بیش از یک ماه فرصت دارد که در مورد توافق جامع اتمی نظر خود را اعلام کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه