جهان بعد از ۱۱ سپتامبر

آنچه که مسلم است این که جهان بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، به مکانی ناامن‌تر بدل شده است و آمریکایی‌ها در بروز این وضعیت، نقش بزرگی داشته‌اند.

جهان بعد از ۱۱ سپتامبر

به گزارش هشت‌دی  امیرعلی ابوالفتح، در رشته توییتی به موضوع ۱۱ سپتامبر پرداخت و نوشت: ۲۲ سال از حملات تروریستی روز یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به شهرهای نیویورک و واشنگتن می‌گذرد، رخدادی که نه فقط بر ایالات متحده که تقریباً بر کل جهان اثر گذاشت.

 اکنون به‌خوبی مشخص شده است که «جنگ علیه ترور» که آمریکایی‌ها با ادعای نابودی تروریسم در فردای یازدهم سپتامبر در سطح جهان آغاز کردند، خود به گسترش تروریسم در جهان دامن زد.

 شیوه برخورد نسنجیده آمریکایی‌ها با گروه‌های تروریستی که اغلب با کشتار غیرنظامیان همراه می‌شد، بستری از خشم عمومی را میان توده فراهم می‌کرد تا گروه‌های تروریستی از آن سوءاستفاده کنند.

 به‌عبارت‌دیگر، خشونت آمریکایی‌ها به تقویت فعالیت‌های تروریستی منجر شد و تقویت فعالیت‌های تروریستی، خشونت آمریکایی‌ها را شدت بخشید.

 قربانیان این دور تسلسل نیز، زنان، مردان و کودکانی بودند که جان و مال و ناموس خود را از دست دادند و برای رهایی از مرگ، درد آوارگی را به جان خریدند.

 گرچه بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، هرگز اتفاقی به بزرگی و گستردگی حملات تروریستی به نیویورک و واشنگتن در آمریکا تکرار نشد، اما در سایه توجه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به تهدیدات تروریستی خارجی، گروه‌های تروریستی داخلی در آمریکا رشد و نمو یافتند.

 اکنون گفته می‌شود امنیت آمریکایی‌ها بیش از این که از سوی گروه‌هایی مانند القاعده تهدید شود، از سوی افراطیون نژادپرست داخلی مورد تهدید قرار گرفته است.

 آنچه که مسلم است این که جهان بعد از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، به مکانی ناامن‌تر بدل شده است و آمریکایی‌ها در بروز این وضعیت، نقش بزرگی داشته‌اند.


انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه