شکایت‌احمدی‌نژاد و استقبال‌جهانگیری در رسانه‌های فارسی‌زبان

دفتر اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرده که از شکایت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین علیه جهانگیری استقبال می‌کند.

شکایت‌احمدی‌نژاد و استقبال‌جهانگیری در رسانه‌های فارسی‌زبان

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از جام نیوز، خبر شکایت احمدی‌نژاد از معاون اول روحانی و استقبال وی از این شکایت در بیشتر سایت‌های فارسی‌زبان وابسته به غرب بازتاب یافت.

 

 

سایت انگلیسی بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نوشت:

 

وکیل محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق ایران از شکایت رسمی او از اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به اتهام “افترا و نشر اکاذیب” خبر داده است.

 

 

عادل حیدری، وکیل آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با “پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم” آقای جهانگیری را متهم کرده است که “در سال های اخیر با هدف تخریب باورهای مردم و تشویش در اذهان عمومی، اقدام به طرح اتهامات بی‌اساس علیه دولت قبل” کرده است.

 

 

ساعاتی بعد از اعلام این خبر دفتر معاون اول رئیس جمهوری ایران از طرح شکایت آقای احمدی‌نژاد در دستگاه قضایی استقبال کرد و گفت “مستندات تخلفات و سوء مدیریت‌های” آقای احمدی‌نژاد را در اختیار مراجع قضایی خواهد گذاشت.

 

 

آقای جهانگیری از جمله مقام‌های ارشد دولت حسن روحانی است که تاکنون بارها از عملکرد دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد انتقاد کرده است.

 

 

 

 

سایت آمریکایی رادیو فردا (RADIOFARDA) آورده است:

 

وکیل محمود احمدی‌نژاد می‌گوید: «مدارا و سکوت مقامات مسئول در دولت قبل نسبت به افتراها و اکاذیب نسبت داده شده، اولا این تصور نادرست را ایجاد می‌کند که گویا هیچ پاسخی در برابر اتهامات مطروحه وجود ندارد، ثانیا نشر وسیع اکاذیب علیه دولت قبل، دستمایه‌ای برای تبلیغات سوء دشمنان بیرونی علیه نظام اسلامی قرار گرفته و ثالثا سلامت افکار عمومی را تهدید کرده و آن را به طور مستمر با آسیب‌های گسترده روحی و روانی مواجه ساخته است.»

 

 

وکیل محمود احمدی‌نژاد از اسحاق جهانگیری به عنوان مقامی نام برده که «بیشترین اتهامات را به دولت‌های نهم و دهم وارد کرده» و به همین خاطر از او به اتهام «افترا و نشر اکاذیب» به قوه قضائیه شکایت شده است.

 

 

دفتر اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرده که از شکایت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین علیه آقای جهانگیری «استقبال» می‌کند.

 

 

 

 

دویچه وله (Deutsche Welle) آلمان هم در این خصوص نوشت:

 

وکیل احمدی‌نژاد از موارد اتهامی مورد نظر او نام نبرده اما اشاره کرده که “افتراها و اکاذیب” علیه موکلش در سطح وسیعی در رسانه‌های مکتوب، شبکه‌های مجازی، صوتی و تصویری منتشر شده است.

 

 

بر اساس گفته‌های وکیل احمدی نژاد، “افتراهای طرح شده” سلامت افکار عمومی را تهدید کرده و به “دستمایه‌ای برای تبلیغات سوء دشمنان بیرونی علیه نظام اسلامی” قرار گرفته است.

 

 

اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی از زمان تشکیل دولت یازدهم بارها در سخنرانی‌هایش به فساد در دولت قبل اشاره کرده بود. او همچنین بارها تاکید کرده که بنای دولت یازدهم در مبارزه با فساد، عمل به قانون و صراحت در مقابل مردم است.

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه