تولید ۱۳ هزار تن گندم در رودبار/ رودبار رتبه نخست تولید گندم گیلان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی رودبار ازتولید ۱۳هزار و ۳۴۴ تن گندم در رودبار خبر داد و افزود: این شهرستان بالاترین سطح زیرکشت و تولید گندم را در گیلان دارد.

تولید ۱۳ هزار تن گندم در رودبار/ رودبار رتبه نخست تولید گندم گیلان را دارد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از زیتون خبر، مسلم طوفان به تسنیم می گوید: در شهرستان رودبار علاوه بر محصولات باغی همچون زیتون، گردو، فندق، انار، انجیر، گیلاس، سیب و دیگر محصولات که باغ‌داران تولید می‌کنند، محصولات زراعی و کشاورزی مانند گندم، جو، برنج، کلزا، لوبیا، عدس، توت فرنگی، پیاز، سیب زمینی و دیگر محصولات نیز می‌کارند که تولید بسیار مناسب و قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به کشت گندم در رودبار گفت: ۴۴۰۰ کشاورز گندم‌کار، در ۶۶۷۲ هکتار زمین کشاورزی، ارقام مختلف گندم سرخ، شیرازی، سفید، الو، کوهدشت و گنبد، کشت و ۱۳۳۴۴ تن محصول برداشت کردند.

مدیرجهادکشاورزی رودبار افزود: به‌دلیل وضعیت جوی مناسب، به‌کارگیری توصیه های فنی و دیگر اقدامات، تولیدگندم در این شهرستان وضعیت خوبی داشت و برای کشاورزان پرتلاش ۱۵۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون ریال در آمد ایجاد کرد.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری برای نخستین بار در استان به منظور تولید بذر گندم گواهی شده و تأمین نیاز گندم‌کاران به بذر اصلاح شده، در ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان ، گندم مادری اصلاح شده کوهدشت و گنبد کشت شد.

طوفان با اشاره به کشت جو در شهرستان رودبار گفت: ۱۸۰۰ کشاورز جوکار این شهرستان در ۱۷۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی، انواع مختلف جو بومی واصلاح شده مانند جو صحرا کشت ۳۵۷۰ تن محصول برداشت کردند و از این راه ۳۲ میلیارد و ۸۴۴ میلیون ریال درآمد ایجاد کردند.

وی افزود: برای حمایت از کشاورزان زحمتکش جوکار ۳۰ تن جو یارانه دار بین آن‌ها توزیع گردید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه