حاشیه ها و فراموشی وظایف باعث زوال شورا می شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت:حاشیه و حاشیه سازی ؛فراموشی وظایف نظارتی و خود زنی خواسته و نا خواسته برخی از دوستان سبب شده است که پارلمان محلی خاصیت خود را در کلانشهر رشت رو به زوال ببیند.

حاشیه ها و فراموشی وظایف باعث زوال شورا می شود

به گزارش سرویس سیاسی ۸دی نیوز، مظفر نیکومنش نودهی در صحن علنی شورای اسلامی رشت با اشاره به رحلت آیت الله امینیان نماینده فقید مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت : این غم بزرگ را به مردم شهید پرور گیلان تسلیت عرض می کنم.

وی آیت الله امینیان را عالمی فرزانه دانست و افزود: وزانت علمی و آراستگی اخلاقی و متنانت و ادب رفتاری در آن روحانی محبوب سرمایه ای معنوی برای گیلان بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت گفت:پیشنهاد می کنم همزمان با اربعین ایشان همایش بزرگداشتی با عنوان امام جمعه فاضل یا روحانی محبوب توسط حوزه علمیه استان با همکاری مرکز دانشگاهی و حوزوی و شورای اسلامی رشت برگزار شود تا بتوانیم قدمی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در پیام تسلیتشان برداشته باشیم.

نیکومنش نودهی با اشاره به روح پرفتوح ۱۷۵ شهید غواص افزود:با توجه به حضور یگان های نیروی دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان و رشت در خواست می کنم یادواره ای برای این شهدا و سرداران دست بسته برگزار شود و کمیسیون فرهنگی شورا هرگونه همکاری را با یگان های محترم سپاه و ارتش برای برگزاری هر چه با شکوه تر این یادواره انجام می دهد.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر رشت اظهار داشت : قریب به دوسال از فعالیت شورای شهر دوره چهارم می گذرد ؛حاشیه و حاشیه سازی ؛فراموشی وظایف نظارتی و خود زنی خواسته و نا خواسته برخی از دوستان و عدم پیگیری مستمر و منطقی مصوبات شورا سبب شده است که پارلمان محلی خاصیت خود را در کلانشهر رشت رو به زوال ببیند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تاکید کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشات تاریخیشان در سالگرد ارتحال امام راحل به مسئله خاص و بسیار مهمی اشاره فرمودند ،مسئله انحراف از مسیر امام راحل بود

نیکومنش نودهی با بیان اینکه بی شک شوراها نقش مهمی را به عنوان پارلمان محلی بر عهده دارند ،افزود: شهرداری ها به عنوان سازمان های بزرگ عمومی وظیفه خطیری را در جلو گیری از انحراف از مسیر امام راحل بر عهده دارند ,مسیری که با قانون مداری و مردم محوری می توانند سبب افزایش نشاط در جامعه و آبادانب شهرها و ارتقای رفاه عمومی شود.

وی با بیان اینکه اشراف پروری ریال اصراف در هزینه بیت المال ؛عدم توجه به اصول زیر بنایی ،قانون گریزی؛فامیل بازی و سیاسی کاری همه و همه اموری است که میتواند شهرداری  را از مسیر اصلی منحرف و سبب ناامیدی مردم و جامعه شود،گفت:حال توصیه حقیر به عنوان عضو شورای اسلامی رشت به شهردار و مجموعه مدیران شهرداری این است که در انجام وظایف ؛قانون را سرلوحه امور قرار دهند و از هر گونه سیاست زدگی پرهیز کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت افزود: شهرداری باید محلی برای خدمت دلسوزان و فرزندان حزب الله به مردم باشد و این امر مگر با مدیریت جهادی و پاسداشت ارزشها و قانون مداری ،پیگیری مصوبات شورا و احترام ویژه به شهروندان محقق نمی شود.

نیکومنش نودهی تصریح کرد: شهرداری باید در بکار گیری مدیران جهادی تلاش کرده و از هر گونه انتصاب افراد مسئله دار پرهیز کند و ثبات مدیریتی و آرامش روحی کارکنان شهرداری باید همواره جز اصول مدیریتی در شهرداری رشت باشد

وی پرداخت به موقع حقوق کارکنان و به ویژه نیرو های زحمتکش خدماتی و تکریم و منزلت کارکنان را مورد تاکید قرارداد و افزود: باید در ضرب العجلی ۱۵ روزه تمامی مطالبات نیروهای خدماتی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه بی شک پروژه های اجرایی در شهرداری حتما باید دارای مصوبه بودجه ای شورا باشد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می کنم برای افزایش نظارت شورا بر عملکرد شهرداری هر چه سریعتر کمیته های سه نفره بر مناطق پنجگانه شهرداری رشت در صحن شورا مصوب شود تا بیش از پیش شاهد افزایش میزان نظارت شورا بر عملکرد شهرداری ها مناطق و نواحی و در نتیجه افزایش خدمات و رضایتمندی مردم فهیم رشت شویم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: شورای رشت با احترام به شهروندان فهیم و قدر شناس همواره از نقد منصفانه بهره جسته و استقبال می کند و قطعا درهای شهرداری نیز باید به روی منتقدان منصف باز باشد تا شهر به جایگاه واقعی خود برسد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه