دیدار مسئولان گیلان با مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت

رئیس مجمع نمایندگان گیلان از دیدار مسئولان ارشد استان به منظور برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی گیلان با مقام معظم رهبری خبر داد.

دیدار مسئولان گیلان با مقام معظم رهبری صورت خواهد گرفت

به گزارش هشت دی نیوز، محمدحسین قربانی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری در هفتم خردادماه جاری اظهار کرد: در حاشیه دیدار مذکور ملاقاتی با آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر دیدار ویژه مسئولان رده بالای استان با مقام معظم رهبری داشتم.

وی بر استفاده از ظرفیت و جایگاه آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی‌فقیه در گیلان نزد مقام معظم رهبری تاکید کرد و افزود: تاکنون دیدار مسئولان استان به صورت ویژه با مقام معظم رهبری سابقه نداشته است.

قربانی هدف از دیدار مسئولان گیلان با مقام معظم رهبری را پیشنهاد ساماندهی فاضلاب شهرهای استان دانست و بیان کرد: تمام شهرهای گیلان از مشکل فاضلاب رنج می‌برند ضمن اینکه مدیریت پسماند و زباله شرایط زیست‌محیطی بدی را برای استان ایجاد کرده است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی به برداشت ۱۰ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی توسط مسئولان استان خوزستان به منظور برطرف کردن مدیریت آب این استان اشاره کرد و گفت: برداشت مذکور با موافقت مقام معظم رهبری صورت گرفته و مبلغی از این اعتبارات به مدیریت آب‌های مرزی اختصاص داده شده است.

وی دیدار با مقام معظم رهبری را در راستای پیشنهاد اجازه برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی گیلان خواند و تصریح کرد: سال ۹۲ استفاده از ظرفیت بانک جهانی برای برطرف کردن مشکل مذکور در بودجه پیش‌بینی شده بود و نتوانستیم از آن بهره‌مند شویم.

قربانی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی برای برطرف کردن معضل فاضلاب گیلان در بودجه سال ۹۳ پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: امر مذکور تحقق پیدا نکرد و امروز نیز درآمدهای دولت برای برطرف کردن معضل فاضلاب گیلان کافی نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان یادآور شد: رابطه بنده با امام جمعه رشت و استاندار مربوط به جایگاه فعلی نمایندگی مجلس نمی‌شود و با توجه به مسئولیتی که به عهده‌ام گذاشته شده، از این دو جایگاه ویژه برای برطرف کردن مشکلات استان استفاده می‌کنم.

وی استفاده از ظرفیت ویژه محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور برای برطرف کردن مشکلات گیلان را مهم خواند و اظهار کرد: آیت‌الله محمدی گلپایگانی با دیدار مسئولان گیلان با مقام معظم رهبری موافقت کرده است./ فارس

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه