نماینده وزیر بهداشت در گیلان:

شیب متعادل شیوع کرونا در گیلان/ همکاری مردم تعیین‌کننده روزهای بعد است

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری مردم با برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان گفت: شیوع ویروس کرونا در گیلان به یک سطح متعادلی رسیده است.

شیب متعادل شیوع کرونا در گیلان/ همکاری مردم تعیین‌کننده روزهای بعد است

محمد حسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه در حال حاضر شیوع ویروس کرونا در گیلان به یک سطح متعادلی رسیده است اظهار داشت: در این برهه حساس زمانی همکاری مردم با برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان و حاکمیت جهت مهار ویروس کرونا ضرورت بسیار زیادی دارد و تعیین‌‌‌‌کننده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان اجرای بسیار خوب طرح غربالگری در سطح کشور و گیلان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این آزمون هوشمند و موفقیت‌هایی که تاکنون در مسیر مبارزه با کرونا به دست آمد می‌تواند به عنوان یک چراغ راه جهت شروع یک تشکیلات سیستمیک محور در نظام جمهوری اسلامی باشد.

قربانی اهمیت دادن و توجه به سلامت مردم را از جمله اولویت‌های اصلی حاکمیت اعلام کرد و با بیان اینکه اجرای طرح‌هایی نظیر بسیج ملی مقابله با کرونا این امر را ثابت کرد بیان داشت: به دلیل وجود برخی نارسایی‌های اقتصادی مجبور هستیم برخی از مشاغل و کسب و کارهای خرد را فعال کرده و اجازه فعالیت به آنان بدهیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه فارغ از تمام این نارسایی‌ها کشور به دنبال یک تشکیلات سیستمیک محور است عنوان کرد: نظام در مسیر حفظ سلامت مردم با هیچ کسی تعارف ندارد از طرفی به عقیده بسیاری از اقتصاددانان دنیا برای داشتن اقتصاد پویا باید در درجه نخست به سلامت عمومی بها داده شود.

وی با بیان اینکه گیلان به عنوان کانون بحران کرونا کشور با همکاری همه مسئولان توانست شرایط بحرانی را مدیریت کند خاطرنشان کرد: تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی پروتکلی برای کنترل این ویروس منحوس ارائه نکرده است، باید قرنطینه و رعایت اصول بهداشت فردی در دستور کار مجلس، دولت و قوه قضائیه قرار بگیرد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی حوزه بهداشت و درمان را خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا تلقی کرد و با اشاره به اینکه بالغ بر ۵۰ شهید خدمت تقدیم این عرصه شده است تصریح کرد: ویروس کرونا مرز فقیر و غنی، رنگ و نژاد نمی‌شناسد بنابراین همه مردم باید برای کنترل آن همکاری کرده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

 کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و درمان دیروز آخرین آمارها از شیوع ویروس کرونا در کشور را مطرح کرد و با بیان اینکه طبق یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، هزار و ۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند تعداد کل بیماران مبتلا شده به این بیماری را ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر اعلام کرد.

وی از بهبود یافتن ۴۹ هزار و ۹۳۳ نفر از بیماران مبتلا به این بیماری و ترخیص آنان خبر داد؛ علاوه بر این‌ها بر اساس آمارهای وزارت بهداشت در طول ساعات گذشته ۹۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند به طوری‌که شمار جان‌باختگان این بیماری در کشور تا دیروز مجموعاً به ۴ هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان ۳ هزار و ۶۴۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۲۹۹ هزار و ۲۰۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ نیز در سراسر کشور انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه