انتشار کتاب «۵۰ سال فعالیت مسجد امام علی (ع) هامبورگ» در آلمان

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان از انتشار کتاب «۵۰ سال فعالیت مسجد امام علی (ع) هامبورگ» در ۶۵۰ صفحه در این کشور خبر داد.

انتشار کتاب «۵۰ سال فعالیت مسجد امام علی (ع) هامبورگ» در آلمان

به گزارش هشت دی نیوز، آیت‌الله رضا رمضانی در حاشیه سفر خود به گیلان در گفت‌وگو با فارس در رشت با اشاره به فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ اظهار کرد: مرکز مذکور اسلام عقلانی و معنوی را به مردم معرفی می‌کند.

وی به تاسیس مسجد امام علی (ع) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محققی لاهیجی در سال ۱۹۶۰ میلادی با پشتیبانی آیت‌الله العظمی بروجردی اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مسجد مذکور گسترش پیدا کرد و آیت‌الله بهشتی پس از مرحوم استاد محققی لاهیجی امامت مسجد امام علی (ع) را عهده‌دار شد.

رمضانی با بیان اینکه مرکز اسلامی هامبورگ توسط آیت‌الله بهشتی در مسجد امام علی (ع) پایه‌گذاری شد، تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی اعتقاد داشت مرکز اسلامی هامبورگ محلی برای گسترش اسلام است و تمام مسلمانان باید با این مرکز رابطه و حضور داشته باشند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه، آیت‌الله بهشتی را بنیانگذار اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا خواند و بیان کرد: اتحادیه مذکور در شهر آخن در آلمان پایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به حضور مسلمانان از طیف‌های مختلف سنی و شیعه در نماز جمعه مسجد امام علی (ع)، خاطرنشان کرد: عکس‌های بسیاری از اهل سنت وجود دارد که به امامت آیت‌الله بهشتی در مسجد مذکور نماز اقامه کردند.

*مرکز اسلامی هامبورگ منادی وحدت

رمضانی مرکز اسلامی هامبورگ را منادی وحدت عنوان کرد و گفت: آیت‌الله بهشتی به صورت عملی وحدت بین مسلمانان و تقریب مذاهب را در مرکز مذکور محقق کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به وجود ۱۰ مرکز شیعه در زمان آیت‌الله بهشتی در آلمان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون ۲۲۰ مرکز شیعه و ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز اسلامی در آلمان فعال شده است.

وی تعدادی از مراکز اسلامی را متعلق به اهل سنت خواند و اظهار کرد: تعامل خوبی بین اهل سنت و شیعه در آلمان برقرار است.

رمضانی با بیان اینکه مرحوم استاد محققی لاهیجی پیشگام و پیشکسوت گفت‌وگو بین اسلام و مسیحیت است، تصریح کرد: آیت‌الله بهشتی موضوع مذکور را در مرکز اسلامی هامبورگ دنبال کرد و گفت‌وگو بین اسلام و مسیحیت در تمام دوران رشد پیدا کرده و اکنون در جایگاه ویژه‌ای است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ از انتشار کتاب «۵۰ سال فعالیت مسجد امام علی (ع) هامبورگ» در آلمان خبر داد و افزود: ماه آینده کتاب مذکور در ۶۵۰ صفحه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به ارائه فعالیت‌های مسجد امام علی (ع) در مدت ۵۰سال گذشته، بیان کرد: جشن پنجاه سالگی مسجد امام علی (ع) در شهر هامبورگ آلمان برگزار شده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه