آیت ‌الله رمضانی:

«آیت ‌الله تسخیری» عالم به زمانه و زبان گویای اسلام بودند

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم غبارروبی حرم حضرت فاطمه اخری(س) در رشت به درگذشت آیت‌الله تسخیری اشاره و اظهار داشتند: این عالم برجسته، زبان گویای اسلام در جهان و عالم به زمانه خویش بودند.

«آیت ‌الله تسخیری» عالم به زمانه و زبان گویای اسلام بودند

به گزارش ۸دی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س)، خواهر امام رشت با اشاره به اینکه این بقعه متبرکه مدفن یکی از فرزندان گرانقدر امام موسی کاظم(ع) است، اظهار کرد: حرم مطهر فاطمه اخری(س) همواره مورد تعظیم و تکریم مردم این خطه بوده و یکی از مراکز مهم توحیدی و اسلامی رشت است.

آیت‌الله «رضا رمضانی» در این مراسم که ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ برگزار شد، با بیان اینکه بقاع متبرکه، مأمن و جایگاه دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، خاطرنشان کرد: تمام بقاع متبرکه باید فضای تولید معنویت باشد و انسان در آن مملو از توحید شود.

وی با اشاره به اینکه مکان‌های مقدس، مأمن و سبب آرامش برای بشر است، اظهار کرد: دنیای غرب چون از معنویت فاصله گرفتند، دچار دل مردگی، بی هویتی و خود فراموشی شدند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه بزرگان ما، مبلغ معنویت در راستای مسئولیت پذیری بودند و مسئولیت گریزی را نهی می‌کردند، بیان داشت: در زیارت عاشورا می‌خوانیم که برای تقویت معنویت و ارتباط با ائمه(ع) باید در اجتماع حضور داشته باشیم و مشکل گشایی کنیم.

آیت‌الله رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگذشت آیت‌الله تسخیری، اظهار کرد: این عالم برجسته، زبان گویای اسلام در جهان و عالم به زمانه خویش بودند.

وی در ادامه با توصیه به جوانان برای حفظ جایگاه خود و حضور در مراکز توحیدی، خاطرنشان کرد: دختران و پسران بدانند که دوره جوانی، بهترین زمان برای پاک زیستن است.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری شهادت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفایش، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم باید در محرم امسال با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مراسم‌های عزاداری محرم را برگزار کنند.

وی با تاکید بر سیاه پوش کردن فضای شهرها و خانه‌ها، تاکید کرد: امسال هر خانه باید یک حسینیه باشد و مردم این ایام را زنده نگه‌ دارند.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام و المسلمین «ستار علیزاده» با اشاره به مراسم غبارروبی حرم خواهر امام (س) رشت، گفت: به برکت همین امامزادگان واجب التعظیم است که انقلاب اسلامی حفظ شده و فضای معنوی در جامعه حکم فرماست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه استان گیلان بزرگان زیادی را در عرصه های دینی به جامعه اسلامی تقدیم کرده است، افزود: یکی از این افتخارات، آیت الله رمضانی گیلانی است که در عرصه های بین‌الملل به تبلیغ اسلام و اهل بیت(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه باید قدردان ولایت و غدیر باشیم، افزود: اگر مردم زمان امام حسین(ع) ولایتمداری می‌کردند، قطعا سر اباعبدالله (ع) بالای نیزه نمی رفت‌.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده، درس بزرگ عاشورا را ولایتمدای دانست و اذعان کرد: همه مردم باید از عاشورا درس بگیرند و همواره در خط امامت و ولایت باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه