تلاش و هزینه های فراوان غرب برای اسلام هراسی/ علمای واقعی با زبان روز آشنا باشند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: غرب امروز همه هزینه ها را می کند تا این پروژه موفق باشد و در این مسیر علمای واقعی باید با زبان روز آشنا شوند و اسلام را به درستی برای دنیا معرفی کنند

تلاش و هزینه های فراوان غرب برای اسلام هراسی/ علمای واقعی با زبان روز آشنا باشند

به گزارش خبرنگار سرویس ایثار و شهادت هشت دی نیوز ، آیت الله رضا رمضانی در یادواره شهدای گلسار با بیان اینکه گرد آوردندگان مراسم ها و یادواره های شهدا از ارج معنوی بالایی برخوردار هستند افزود: باید فرهنگ شهدا در جامعه نهادینه شود و در روح و جان و روان وبینش  ،نگاه افراد جامعه اثر گذار شود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز مرکز ثقل قدرت است گفت: امروز ایران اسلامی در متن تاریخ حضور دارد و حضور آن پر قدرت و مقتدرانه است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ  مرور فرهنگ ایثار و شهادت را لازم و ضروی دانست و افزود: برای تحقق یک ایده اصولی لازم است در اصول جهانی اخلاق عناوینی جون برابری و برادری مطرح می شود ولی نکته اصلی تغییر نگرش و پذیرش این نگاه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر انسان نگرش خود را نسبت به مسائل تغییر ندهدو خود را نسازد در مسیر موفق نمی شود خاطرنشان کرد: باید بحث شهید و شهدا در جامعه مرور شود.

ramzani

آیت الله رمضانی تاکید کرد: در غرب می بینید که قهرمانان ملی و سربازانی که برای کشور خود خدمت کرده اند در مکان های مهم شهر هر روز احترام می شوند و تا خاطرات آنها بماند و دیگران بدانند که ما به واسطه این قهرمانی ها داریم زندگی راحتی می گذارنیم و نگاه آنها ملی گرایی است.

وی با بیان اینکه وقتی قرآن بحث شهید را مطرح می کند در تحلیلی که ارائه می شود مسیر درست و حرکت به سمت سعادت محور است خاطرنشان کرد: شهدادر  جایگاهی قراردارند که رشد در مراجل بعدی به حضور آنها وابسته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر ما به دنبال جامعه پاک و به تعبیر قرآن طیبه هستیم لازمه آن این است که راه ومقصد را به بشریت بشناسانیم تصریح کرد: این همان صراط مستقیم است که ما روزانه ده بار از خدا می خواهیم و این هدایت همان هدایت تکوینی است که تاثیر در نورانیت مسیر زندگی انسان دارد.

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه جامعه  سالم باید ۴ مرحله را طی کند گفت: مرحله اول نیازمند حضور پیامبران است آنها پیام انسانی را برای ما می اورند و تبلیغ می کنند تا انسان و جامعه معنا دار شود.

وی افزود: انسان براساس حکمت خلق شده است و خداوند آنچه را که می آفریند براساس حکمت است و پیامبران به واسطه فیض حقیقت را برای انسان ها بیان می کنند و بعد از این مرحله مبلغین راستین باید به شکل اعتدال و به دور از هرگونه افراط و تفریط نقش واسطه را ایفا کنند.

آیت الله رمضانی با اشاره به آیات و روایات گفت: جامعه ای رشد می کند که افراد آن یا دانشجو و یا دانشمند باشند و نگاه علمای ربانی آنها به دین نیز عمیق باشد.

وی افزود: انسان ها باید با رفتار خود شیوه و روش پیامبر را ترویج دهند و ایمان در دو کلمه عشق و نفرت تعریف می شود و این عشق به زیبایی ها و نفرت از تمام بدی ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری معرفی اسلام اعتدالی توسط علمای ربانی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اگر این اسلام معرفی شود شما تشنگی آن را در جهان مشاهده می کنید.

۷

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با اشاره به استقبالی که از عقلانیت دین و تشییع در جهان وجود دارد گفت: آنچه که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی مطرح کردند باید مفصل مطرح شود.

آیت الله رمضانی با اشاره به پروژه اسلام هراسی غرب افزود: غرب امروز همه هزینه ها را می کند تا این پروژه موفق باشد و در این مسیر علمای واقعی باید با زبان روز آشنا شوند و اسلام را به درستی برای دنیا معرفی کنند و اینجا نقش شهدا برجسته می شود شهدا کسانی هستند که برای این مسیر مقدس هزینه دادند و برای بقای رستگاری جامعه هزینه کردند.

وی گفت: به برکت این جهاد بزرگ، جامعه صالح می شود و باید توجه شود که شهید برای آرمان های پاک و ولایت است و نباید شهدا را وارد جریان های خطی کرد و باید شهدا را در مسیر ولایت قرارداد چراکه مسیر شهدا مسیر اسلام ناب است و این هیچ وقت نباید مصادره شود.

آیت الله رمضانی با بیان اینکه قداست شهدا که به واسطه اندیشه های پاک ایجاد شده است باید زنده بماند اظهار داشت :نگاه شهدا نسبت به دین باید در جامعه معرفی شود.

وی با تاکید بر اینک شهدا به همه طیف های جامعه تعلق دارند گفت: بعد از اینکه جامعه صالح و اسلامی شد مرحله بعدی این است که پیروان راستین شهدا باید اندیشه های ناب و عقلانیت دین را زنده کنند و اجازه ندهند که هر تفکری به شهدا و نظام نسبت داده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه