زیرساخت‌های فرهنگی حفظ منابع طبیعی در شهرستان ماسال تقویت می‌شود

معاون فرماندار ماسال با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی در این شهرستان، گفت: زیرساخت‌های فرهنگی حفظ منابع طبیعی در شهرستان ماسال تقویت می‌شود.

زیرساخت‌های فرهنگی حفظ منابع طبیعی در شهرستان ماسال تقویت می‌شود

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، اسماعیل قاسمی ظهر امروز در ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در این شهرستان، با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در گیلان به ویژه در شهرستان ماسال، اظهار داشت: منابع طبیعی و جنگل‌ها تنها متعلق به نسل حاضر نیست بلکه امانتی است که باید برای نسل‌های آینده حفظ شوند.

وی با اشاره به اهمیت حفظ منابع طبیعی افزود: منابع طبیعی مانند آب، خاک، جنگل و مراتع، سرمایه‌هایی هستند که اگر به درستی استفاده نشوند تجدید پذیر نخواهند بود و اگر به درستی حفظ نشود مشکلاتی را برای انسان‌ها از جمله سیل به وجود می‌آورد.

معاون فرماندار ماسال با تاکید بر اهمیت کارکرد جنگل‌ها و مراتع در چرخه محیط زیست، گفت: نقش منابع طبیعی در توسعه اقتصادی اجتماعی و گردشگری طبیعت یا اکوتوریسم حائز اهمیت است و بر کسی پوشیده نیست اما این مهم در صورت استفاده صحیح سبب ارتقا معیشت مردم می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه باید با حفظ این منابع خدادادی علاوه بر حفظ منابع طبیعی، سبب ارتقاء وضعیت معیشتی مردم شهرستان به ویژه روستاییان را فراهم کنیم،‌تصریح کرد: هفته منابع طبیعی بهتر فرست برای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی منابع طبیعی در شهرستان است.

وی خواستار جذب زمینه مشارکت آحاد مردم در برنامه‌های هفته منابع طبیعی شد و تاکید کرد: بدون مشارکت مردم حفظ منابع طبیعی در عمل امکان پذیر نیست و  روستانشینان حاشیه جنگل که معیشت آنها با جنگل عجین شده است، در بسیاری از موارد خود بهترین حافظان جنگل‌ها هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه