۴۷ مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه در گیلان فعال است

معاون آموزش و پرورش گیلان گفت: ۴۷ مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه در شهرستان‌های گیلان فعال است.

۴۷ مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه در گیلان فعال است

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از تسنیم، حمیرا ذکی‌پور ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدارس امین شرق گیلان، اظهار داشت: ۴۷ روحانی خواهر و برادر در مدارس امین گیلان مستقر هستند.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه گیلان همکاری خوبی با آموزش و پرورش استان دارد، افزود: ۴۷ مدرسه امین با همکاری حوزه علمیه در شهرستان‌های گیلان فعال بوده و بیشترین مدارس امین گیلان در تالش فعال است.

معاون آموزش و پرورش گیلان تربیت دینی دانش‌آموزان را از اهداف تشکیل مدارس امین دانست و گفت: تعداد مدارس امین گیلان در سال تحصیلی آینده با همکاری حوزه علمیه افزایش می‌یابد.

ذکی‌پور با بیان اینکه روحانی مدرسه امین  با درایت به‌دنبال اجرای طرح تربیتی حوزه علمیه در مدرسه است، تصریح کرد: مدیر، معلمان و عومال اجرایی مدرسه در اجرای طرح امین همکاری می کنند.

وی، پاسخگویی به شبهات، مشاوره مذهبی، اخلاقی، تبلیغ مذهبی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و مسابقات فرهنگی را از وظایف روحانیون در مدارس امین عنوان و خاطرنشان کرد: روحانیون اقامه نماز جماعت و فعالیت‌های قرآنی را نیز در مدارس امین برعهده دارند.

معاون آموزش و پرورش گیلان برگزاری برنامه‌های اردویی و سخنرانی‌های پرورشی را از دیگر وظایف روحانیون مستقر در مدارس امین استان دانست و اظهار داشت: ندارس امین گیلان موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌اند.

وی با تاکید بر تلاش برای تزکیه اخلاق و رشد انسانیت در فعالیت های تربیتی خاطرنشان کرد: در فعالیت تربیتی نباید ساعت های تربیتی را هدف قرار دهیم بلکه بایستی شخصیت انسان ها مورد هدف قرار گیرد.

معاون آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه طرح مدارس امین یک فعالیت هدفمند فرهنگی است، اظهار داشت:  کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و  آموزش و پرورش گیلان تشکیل شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه