از فضای مطلوب دانشگاهی با مدل اسلامی فاصله داریم

مسئول بسیج داشجویی گیلان، با تاکید بر تلاش برخی افراد در ایجاد مانع برابر اسلامی سازی محتوای دانشگاه ها و نشر اسلام آمریکایی، گفت: متاسفانه از فضای مطلوب دانشگاهی با مدل اسلامی فاصله داریم.

از فضای مطلوب دانشگاهی با مدل اسلامی فاصله داریم

به گزارش ۸دی نیوز، کامیار مهدی پور در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، در آستانه روز دانشجو با استناد بر فرموده تاریخی امام راحل با این مفهوم که«دانشگاه منبع تحولات است»، گفت: با مرور اندیشه امام راحل به عنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه تاثیرگذار دانشگاه ها و مراکز علمی در توسعه کشور، گفت: دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلام از اقشار تاثیرگذار در ثبات نظام جمهوری اسلامی بودند.

وی با تاکید بر اینکه فضای دانشگاهی و مراکز علمی کشور باید از فرهنگ و متون اسلامی سرشار باشند، اسلامی سازی را به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری مطرح و تصریح کرد: متون و دروس دانشگاهی باید در حوزه انسانی ساختار و قالبی اسلامی به خود بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به این موضوع که دانشگاه های کشور باید در تراز اسلامی باشند، اضافه کرد: اندیشه اسلامی در ابعاد مختلف باید در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور به عنوان پایگاه های تولید علم منتشر و از طریق تریبون دانشگاه ها به درون و بطن جامعه اسلامی ایران، ترویج داده شود.

وی در خاتمه با تاکید بر تلاش برخی افراد در ایجاد مانع برابر اسلامی سازی محتوای دانشگاه ها و نشر اسلام آمریکایی، اظهار کرد: متاسفانه از فضای مطلوب دانشگاهی با مدل اسلامی فاصله داریم و با وجود برخی غفلت ها نیاز به تلاش بیشتر داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه