استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد رشت در گفتگو با 8دی:

مهم ترین اثر روز قدس نشانه گرفتن عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی است

استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی رست روز قدس را انعکاس دهنده اتحاد دانست و گفت: روز قدس می تواند انعکاس این را داشته باشد که اگر مردم و جهان اسلام متحد شوند همانطور که انقلاب اسلامی توانست رژیم را تغییر دهد قطعا مسلمان های جهان هم می توانند، اسرائیل را با عدم مشروعیت و فروپاشی روبه رو کنند‌.

مهم ترین اثر روز قدس نشانه گرفتن عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی است

مجید استوار، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی در رابطه با اهمیت روز قدس اظهار کرد: یکی از بازتاب‌های انقلاب اسلامی در منطقه خاورمیانه این است که سیاست‌های غرب را با چالش روبرو می‌کند.

استوار با بیان اینکه ایران در دوره رژیم پهلوی به ژاندارم منطقه خلیج فارس تبدیل شده بود اظهار کرد: ایران به عنوان یک متحد استراتژیک غرب در جنگ سرد مقابل شوروی که در جایگاه برجسته‌ای بود قرار گرفت.

این کارشناس سیاسی در ادامه گفتمان انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر ویژگی‌های غرب ستیزی و صلح ستیزی خواند و افزود: حکومت ظالم و فاسد بر منطقه غرب آسیا حاکم بود و طبیعی بود که ایران اسلامی چهارچوب فکری خود را در قانون اساسی در روش سیاسی بر مقابله با گفتمان امنیتی اسرائیلی و آمریکایی در منطقه ساماندهی کند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای سمبلیک انقلاب اسلامی ایران با معماری امام بزرگوار انجام شد آن هم اعلام روز قدس به عنوان همبستگی در مقابله جنایت های اسرائیل بود.

استوار در ادامه تصریح کرد: ایران از هیچ گونه ابزار نظامی و قدرت فیزیکی در این راه استفاده نکرد و به شکل هوشمندی امام و رهبری انقلاب این روز به یک روز نمادین برای مسلمان ها معرفی شده است.

این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه روز قدس برای آیندگان یادآوری می کند که یک رژیم قاتلی در قرن بیستم کشور فلسطین را به غارت کشیده است اذعان کرد: همچنین می تواند یادآور این باشد که حکومت های ظالم هرچقدر هم باقی بمانند نمی‌توانند پایدار باشند و در نهایت با خشم و اعتقاد مردم روبرو می شوند.

استوار روز قدس را انعکاس دهنده اتحاد دانست و گفت: روز قدس میتواند انعکاس این را داشته باشد که اگر مردم و جهان اسلام متحد شوند همانطور که انقلاب اسلامی توانست رژیم را تغییر دهد قطعا مسلمان های جهان هم می توانند، اسرائیل را با عدم مشروعیت و فروپاشی روبه رو کنند‌.

وی با بیان اینکه جنبه ی سمبلیک روز قدس واقعا یک باز تاب بنیادی انقلاب اسلامی ایران در منطقه ی خاورمیانه بود افزود: من تصور میکنم این بازتاب نشان دهنده این است که انقلاب اسلامی خود ابعاد بزرگی دارد.

استوار در پایان مهم ترین تاثیر روز قدس را نشانه گرفتن عدم مشروعیت رژیم صهیونیستی خواند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه