کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با ۸دی:

روز قدس حقانیت فلسطین را در اذهان عمومی زنده نگه داشته است

مجید روحی، کارشناس سیاسی و استاد دانشگاه، گفت: انتخاب روز قدس که نماد اعتراض به برخورد نظام سلطه با فلسطین است، یک اقدام هوشمندانه بود زیرا منجر به این شد که حقانیت موضوع فلسطین در اذهان عمومی ماندگار شود.

روز قدس حقانیت فلسطین را در اذهان عمومی زنده نگه داشته است

مجید روحی، کارشناس سیاسی در آستانه روز قدس در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی،با بیان اینکه امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کرد که نشان از اهمیت آن برای جمهوری اسلامی ایران دارد، اظهار کرد: در تمام اصول و بیانیه های جمهوری اسلامی ایران دیده شده که ایران از معدود کشورهایی است که در شعار و عمل سعی کرده تا حقانیت و موجودیت سرزمینی به نام فلسطین را اثبات کند و برای این کار بسیار تلاش شده است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بگوئیم این اقدام امام(ره) آیا توانسته اقدام مؤثر در عرصه بین المللی برای اثبات حقانیت فلسطین باشد می توان گفت این موضوع یک مصداق پلکانی دارد.

غرب برای اینکه ایران را به عنوان یک تهدید در اذهان عمومی نگه دارد یک تئوری پلکانی را طی می کند

این کارشناس سیاسی در ادامه تصریح کرد: معمولا غرب برای اینکه همواره تهدیدی به نام ایران را در اذهان عمومی نگه دارد یک تئوری پلکانی را طی می کند که گفته می شود، حتی اگر یک هدفی آنقدر هم مهم برای مردم و جامعه بین المللی مهم نباشد باید آنقدر آن را در اذهان نگه دارید تا همگان آن را قبول و باور کنند؛ این روش را در برجام و مسائل دیگر هم دیدیم که رسانه هاشان همواره تاکید داشتند که ایران یک تهدید است.

روحی ادامه داد: در مورد مسئله فلسطین هم می بینیم که خیلی از کشورهای عربی و کشورهای مسلمان شاید موضوع فلسطین را خیلی جدی نمی گیرند و حتی با رژیم صهیونیستی رابطه نزدیکی دارند پس در نظر گرفتن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که همچنان برای بسیاری از کشورهای اسلامی مهم است می تواند از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

انتخاب روز قدس که نماد اعتراض به برخورد نظام سلطه با فلسطین است، یک اقدام هوشمندانه بود

وی ادامه داد: انتخاب روز قدس که نماد اعتراض به برخورد نظام سلطه با فلسطین است، یک اقدام هوشمندانه بود زیرا منجر به این شد که حقانیت موضوع فلسطین در اذهان عمومی ماندگار شود و از این جهت بسیار خوب است.

روحی با بیان اینکه خیلی از کشور های مسلمان موضوع فلسطین را آنطور که باید جدی نمی گیرند افزود: این کشورها در سال های اخیر خود را به عنوان برادر رژیم صهیونیستی می دیدند بنابراین برگزاری روزی به نام روز قدس در شرایط فعلی یکی از اشتراکات اصلی جوامع مسلمان می تواند باشد.

 

ترامپ بیشترین خدمت را پس از جنگ جهانی دوم به نفع اسرائیل انجام داد

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دولت آمریکا و ترامپ بیشترین خدمت را پس از جنگ جهانی دوم به نفع اسرائیل انجام دادند ابراز کرد: پایتخت اسرائیل را به قدس آوردند و طرح معامله قرن را پیش کشیدند، کشورهای عربی را با خود همراه کرده و تمام تلاش خود را می کنند که موضوع فلسطین فراموش شود.

وی با بیان اینکه برگزاری روز قدس با وجود این معامله قرن، اقدامات نتانیاهو و مسائل منطقه ای می تواند حقانیت فلسطین را در اذهان عمومی زنده نگه دارد خاطر نشان کرد: با این کار حداقل یک فانوسی روشن نگه داشته می شود که مسئله فلسطین به عنوان قضیه اول جهان اسلام بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد.

روحی در پایان افزود: روز قدس می تواند باز هم تا حد زیادی مواضع جمهوری اسلامی و حقانیت آن در موضوع فلسطین را نشان دهد و ثابت کند که علیرغم اقدامات اخیر فلسطین فراموش نشده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه