نمایندگان در تمام حوزه ها متخصص نیستند/ نخبگان گیلانی ارتباط‌تنگاتنگی بامجمع‌نمایندگان داشته باشند

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نخبگان گیلانی نه فقط برای استان بلکه در سطح کلان کشور نیروهای اثر گذار و توانمندی هستند و در طرح ها و لوایحی که در مجلس تصویب می شود می توانند صاحب نظر باشند.

نمایندگان در تمام حوزه ها متخصص نیستند/ نخبگان گیلانی ارتباط‌تنگاتنگی بامجمع‌نمایندگان داشته باشند

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با اشاره به ابلاغ سیاست های حوزه فناوری توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: این بسیار روشن و مشهود است که وقتی مقام معظم رهبری سیاست هایی را ابلاغ می کند بر همگان حجت است.

وی با بیان اینکه مجلس تا به امروز ثابت کرده است که براساس توجهات و اشارات مقام معظم رهبری تصمیم گیری می کند،افزود:مصداق این امر را می توان در زمانی که سیاست های حوزه سلامت ابلاغ شد مشاهده کرد که مجلس حرکت جدیدی را در حوزه بهداشت و درمان با تصویب قانون به وجود آورد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس تمام و کامل در حوزه تصویب قوانین حوزه فناوری حرکت می کند، گفت:مطمئن باشید که مجلس براساس سیاست های ابلاغی قوانین را شفاف می کند و با تدوین قوانین شفاف در حوزه فناوری مشکلات موجود در این حوزه را بر طرف می کند.

قربانی با اشاره به برنامه هایی که در گیلان در این حوزه پی گیری و دنبال می شودخاطرنشان کرد:استان ما چیز جدایی از کشور نیست و وقتی ابلاغ سیاست ها شد باید بر همان اساس قانون نوشته شود و همه، چه در استان و چه در مرکز کشور مجری قانون هستند.

وی تصریح کرد: اما نکته قابل تامل دراستان چگونگی استفاده از ظرفیت های کشور برای گیلان است و این بسیار حائز اهمیت است که گیلان چگونه از این پتانسیل های ایجاد شده بهره می گیرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای استفاده بیشتر از ظرفیت های کشور همه مسئولان استان باید مصمم باشند و آستین همت را بالا بزنند و بروند به دنبال گرفتن امتیازات برای گیلان تا استان از حق و حقوق خود عقب نماند.

قربانی عقب ماندگی گیلان در بسیاری از حوزه ها علی الخصوص زیرساخت ها را مورد تاکید قرارداد و افزود: اگر امروز پی گیری،وحدت رویه و انسجام دورنی بین مدیران ارشد استانی را نداشته باشیم قطعا از توسعه عقب خواهیم ماند.

وی گفت:بعد از تصویب قوانین حوزه فناوری باید از این ظرفیت ها در حد مطلوب برای  توسعه استان استفاده کنیم و با هماهنگی بین مسئولان باید حق و حقوق گیلان در سطح کشور گرفته شود.

وی با اشاره به نقش دانشگاه در حوزه فناوری و پژوهش اظهار کرد: در این زمینه باید دانشگاه ها نقش بسزایی ایفا کنند و این طور نباشد که نخبگان جامعه در گوشه ای باشند و یا ما از وجود آنها در حوزه فناوری بهره نگیریم.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نخبگان گیلانی نه فقط برای استان بلکه در سطح کلان کشور نیروهای اثر گذار و توانمندی هستند و در طرح ها و لوایحی که در مجلس تصویب می شود می توانند صاحب نظر باشند.

قربانی افزود: من انتظار دارم که نخبگان گیلانی ارتباط تنگاتنگی با مجمع نمایندگان گیلان و حتی با تک تک نمایندگان برقرار کنند چراکه نمایندگان در تمام حوزه ها متخصص نیستند و مشورت و راهنمایی نخبگان می تواند در جهت تدوین قوانین موثر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه