راه اندازی پویش “خیرات نان، نذر ظهور”/ گروه‌های جهادی سلامت و طلاب بار دیگر حماسه آفریدند

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه کرونا با تمام زشتی ها جلوه های ایثار و حماسه و همدلی بسیاری داشت گفت: برخلاف گفته های سلبریتی های یاس‌آفرین‌ و مدعیان دروغین مردمی بودن گروه های جهادی، افراد مسجدی، روحانیت و طلاب بی شائبه و خالصانه بار دیگر یرای رفع آلام‌ و دردهای مردم حضور مجاهدانه داشتند‌.

راه اندازی پویش “خیرات نان، نذر ظهور”/ گروه‌های جهادی سلامت و طلاب بار دیگر حماسه آفریدند

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی‌ گیلان صبح امروز ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه نیمه شعبان برای تمامی بشر با تمامی تفاوت های فکری، مذهبی و دینی چشم انتظاری است اظهار کرد: نیمه شعبان برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوها و امید بلند است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه همه دستاوردهای انسان مغرور در عصر فناوری و پیشرفت در حوزه علوم‌ پزشکی در مقابل هجمه ویروسی مشکوک به دست‌ساز بودن درمانده است اذعان کرد: ثابت شدن دستکاری این ویروس نشان از استضعاف، ظلم انسانیت و حاکمیت ظلم، فساد و تباهی توسط عده ای قلیل از مستکبران عالم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان ادامه داد: در روزهایی که به واسطه ویروس کرونا صله رحم‌ها صدمه خورده و مشکلاتی در حوزه معیشتی به وجود آمده و خوف از مرگ، ترس غالب اکثریت بشریت شده است، امید به نجابت بخش و مصلح جهانی و انتظار ظهور او روح بشر را جان می‌دهد و امید است با ظهور ایشان فساد و فاصله طبقاتی از بین رفته و سبک زندگی نجات بخش در زمین محقق گردد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان تبلیغات استان گیلان با هدف فرهنگ سازی و جهت دهی فضای عمومی جامعه گفت: راه‌اندازی پویش خیرات نان_نذر ظهور با هدف فرهنگ سازی خیرات برای ظهور، در حوزه اعیاد شعبانیه انجام شده است‌.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در ادامه تصریح کرد: در نیمه شعبان نانوایی ها در روستاها و شهرستان های گیلان به واسطه مومنین نذر تعجیل در ظهور امام عصر به پخت نان صلواتی می پردازند و این کار خیر در طول سال ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی‌ مساجد در نیمه شعبان فضای سازی برای تزئینات و چراغانی مساجد، محافل و منازل انجام‌ می گیرد.

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر فشار اقتصادی شدید قشر های محروم و کم برخوردار در سایه ویروس کرونا خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) از شیعه‌ای که نسبت به هم‌نوع خود بی تفاوت باشد راضی نخواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به حمایت از موسسات خیریه و‌ گروه های جهادی جهت پخش بسته های غذایی میان خانوارهای بی بضاعت، هماهنگی با مساجد و هیات مذهبی جهت فضاسازی در سطح روستاها و شهرها و پویش مرا دریاب در سطح ملی اذعان کرد: با هماهنگی شبکه ۳صدا و سیما از ساعت ۲۰ الی ۲۱فضا برای دعا جهت ظهور امام عصر(عج) آماده می‌شود.

وی افزود: هزار و ۱۸۵ بسته گوشت نذری، مرغ، رب، روغن و ماکارونی در بین مجموعه ها و هیئت هایی که در مناطق حاشیه و محروم شهر فعالیت دارند توزیع شده است، همچنین در این میان حمایت های رسانه ای و فرهنگی نیز از وظایف سازمان تبلیغاتی می‌باشد.

حجت الاسلام مهدوی گفت: هماهنگی با مبلغین و روحانیون مستقر جهت فعالیت های تبلیغی از طریق منبر مجازی، هماهنگی با هیئت ها جهت برگزاری مراسم دعا و احیای نیمه شعبان از طریق فضای مجازی نیز از اهم اقدامات در نیمه شعبان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در رابطه با اهم اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه قریب به ۲۳۶نفر در۳حوزه نیروهای جهادی و روحانیون در کنار کادر درمانی و بهداشتی و بسیج فعالیت داشتند ابراز کرد: مهم ترین فعالیت این حوزه ها حضور بخشی از طلبه ها برای انجام تکلیف شرعی غسل و کفن اموات کرونایی بود‌.

وی با اشاره به اینکه در شرایطی که بخشی از غسال‌ها ها حاضر به انجام کار خود نبودند، طلبه ها در کنار کادر درمان برای تسلی خاطر اقوام درگذشتگان داوطلب شدند گفت: پس از مراحل اخذ مجوز کارشناسان معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان و طبق دستورالعمل بهداشتی گیلان همزمان با قم اقدام به غسل و کفن اموات نموده و این یک حماسه پنهانی بوده که باید از آنان تشکر کرد.

کمک جهادی بخشی از روحانیون به کادر درمانی در همه بخش‌های بیمارستان‌ها

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه پس از استفئای مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت حداقل واجب غسل، کفن و تدفین برای اموات مسلمین و مومنین اداره کل تبلیغات در مراحل اول پیگیر تشکیل کارگروه شرعی بحران کرونا با ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان پرداخت گفت: برای برگزاری امر تیمم بدل از غسل در بیمارستان‌ها نیز اقداماتی انجام گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پیگیری روند تجهیز غسالخانه‌ها با مجوز معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان بیان‌ کرد: پس از تجهیز غسالخانه‌ها، غسل و کفن متوفیان ویروس کرونا با همکاری سپاه قدس گیلان انجام شد.

وی به کمک جهادی بخشی از روحانیون به کادر درمانی در همه بخش‌های بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: ۲۳۶طلبه جهادی شبانه روز فی سبیل الله در کنار مردم به جهاد سلامت پرداختند و پرستاران دیدند که روحانیون با لباس روحانیت وارد شده و سپس گان خدمات بیمارستان را به تن کردند.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: گروه‌های جهادی سلامت و طلاب فعالیت های خالصانه و شائبانه داشتند و در این دوماه ابتلا به ویروس کرونا شیوه جدید تبلیغ بدون میکروفن منبر را تجربه کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: بیش از ۳هزار و ۹۰۰بسته بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی، ۴هزار و ۵۰۰سبد کالا شامل موادغذایی توسط روحانیون مستقر در روستاها و شهرها با جلب کمک خیرین در مناطق محروم توزیع شد.

وی افزود: بیش از ۲هزار بسته تبرکی نیز در سالروز میلاد امیرالمومنین(ع) در بیمارستان‌های رشت توزیع شد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه کرونا با تمام زشتی ها جلوه های ایثار و حماسه و همدلی بسیاری داشت ابراز کرد: برخلاف گفته های سلبریتی های یاس‌آفرین‌ و مدعیان دروغین مردمی بودن گروه های جهادی، افراد مسجدی، روحانیت و طلاب بی شائبه و خالصانه بار دیگر یرای رفع آلام‌ و دردهای مردم حضور مجاهدانه داشتند‌.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه