اقدام غیرقانونی “ضرغامی” در تبلیغات “اینترنت نسل سوم”

در حالی”شورا‌ی‌ عالی فضای مجازی”مهم‌ترین نهاد سیاستگذار در فضای مجازی مخالف افزایش سرعت اینترنت و خدمات نسل سوم به دلیل تخلفات صورت گرفته است که عزت‌الله ضرغامی در اقدامی قابل تامل مبادرت به بخش پرحجم تبلیغات اینترنت نسل سوم کرده است.

اقدام غیرقانونی “ضرغامی” در تبلیغات “اینترنت نسل سوم”

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، چندیست که راه‌اندازی اینترنت نسل سوم یا همان ۳G و موضوع قانونی بودن یا نبودن آن یکی از موضوعات داغ محفل‌های فناوری اطلاعات است.

براساس قانون، وزارت ارتباطات به عنوان مجری این موضوع، مکلف بود پس از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه پیوست فرهنگی اقدام به افزایش پهنای باند می‌کرد در صورتی که هیچ‌ یک از این موضوعات تاکنون محقق نشده است.

در حالی که شورا‌ی‌ عالی فضای مجازی به عنوان مهم‌ترین نهاد سیاستگذار در فضای مجازی تاکنون مخالفت خود را با با افزایش سرعت اینترنت و خدمات نسل سوم اعلام کرده است اما عزت‌الله ضرغامی به‌عنوان رئیس صدا و سیما و یکی از اعضای شورای‌ عالی فضای مجازی، در اقدامی قابل تامل اقدام به بخش تبلیغات اینترنت نسل سوم کرده است.

این اقدام غیرقانونی ضرغامی به عنوان رئیس رسانه ملی بسیار قابل تامل است که چطور رئیس صدا و سیما تصمیمی را که تمام اعضای مهم‌ترین شورای کشور رای بر غیرقانونی بودن آن داده‌اند و مخالفت خود را با با افزایش سرعت اینترنت و خدمات نسل سوم اعلام کرده‌اند را وتو کند و به راحتی اقدام به پخش تبلیغات ۳G کرده است!

صدا و سیما پس از راه‌اندازی اینترنت نسل سوم و مخالفت‌های جدی که با گسترش آن بدون پیوست‌ فرهنگی شده است در اقدامی غیرقانونی و صرفا برای کسب درآمد بیشتر از مجرای تبلیغات ۳G، در تمام شبکه‌ها در حال تبلیغ این موضوع است.

محمد حسن انتظاری، دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش از این اعلام کرده بود: به هیچ وجه این بحث مطرح نیست که خدمات نسل بالاتر اینترنت به کاربران ارائه نشود بلکه تلاش است تا خدمات در چارچوب فضای مجازی با رعایت مقررات، مسائل فرهنگی و در نظر گرفتن همه سرویس‌های مورد نیاز ارائه شود و شورای عالی فضای مجازی تنها نهاد تصمیم‌گیر، سیاست‌گذار و هماهنگ‌کننده در فضای مجازی کشور است و تمام تصمیمات شورای عالی فضای مجازی حکم قانون را دارد.

اقدام رئیس صداو سیما در تبلیغات غیرقانونی اینترنت نسل سوم در حالی در حال انجام است که ضرغامی کاملا در جریان تصمیمات شورای‌ عالی فضای مجازی است چرا که ضرغامی خود یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازیست؛ انتظار می‌رود که ضرغامی به عنوان رئیس مهم‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه کشور در خصوص تبلیغات غیرقانونی اینترنت نسل سوم پاسخگو باشد و اقدام غیرقانونی خود را متوقف کند.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، چندی پیش نیز عزت‌الله ضرغامی به دلیل پخش بیش از حد و خارج از ضوابط پیام‌های بازرگانی، تبلیغ جوایز هنگفت و قرعه کشی‌های متعدد از سوی شورای نظارت بر صداو سیما تذکر کتبی گرفت. شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در تذکر خود، این نوع تبلیغات را دارای اشکالات اساسی عنوان کرده که نیازمند اصلاح سریع رویه تبلیغات پرحجم و خارج از ضوابط فعلی است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه