بی‌تفاوتی مدیران فرهنگی شهرستان آستانه اشرفیه به امر مدیریت جهادی

اینکه ما ادعا کنیم آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است مهم نیست بلکه باید دید برای اثبات این ادعا چه اقداماتی انجام می‌دهیم.

بی‌تفاوتی مدیران فرهنگی شهرستان آستانه اشرفیه به امر مدیریت جهادی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از آستان‌خبر، درهفته‌ای که گذشت شاهد ورود کاروان خادمین حرم مطهر امام رضا(ع) به استان گیلان از جمله آستانه‌اشرفیه بودیم.

کاروانی که پس از ورود به حرم مطهر با استقبال ۲۰۰ نفری عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تعدادی از خدام در صحن حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف(ع) روبرو شدند.

نکته قابل تأمل در این استقبال، عدم حضور مسئولین، بالاخص مدیران فرهنگی شهرستان بود که با ادعای مدیریت در چهارمین شهر مذهبی کشور همخوانی ندارد.

بی شک اجرای برنامه‌های فرهنگی از این دست، می‌تواند در ترویج و گسترش فرهنگ غنی شیعه و مبارزه با هجمه‌های فرهنگی دنیای غرب تأثیر انکارناپذیری داشته باشد.

یکی از فرهنگیان آستانه‌اشرفیه در همین مراسم گفت: چنین برنامه‌های معرفتی می‌تواند زمینه‌ساز بسیاری از تحولات قلبی در مردم به خصوص قشر نوجوان و جوان ما باشد.

این شهروند افزود: بر کسی پوشیده نیست که بیشترین برنامه‌ریزی دشمنان اسلام به خصوص در ماهواره‌ها ایجاد شبهه در عقاید مردم است.

جالب اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی باز هم در ارتباط با اهمیت و جایگاه مقوله فرهنگ در جمع اعضای خبرگان رهبری فرمودند فرهنگ مهمترین عنصر کلیدی افزایش اقتدار کشور است.

این فرمایشات رهبر معظم انقلاب وقتی در کنار سایر تأکیدات ایشان قرار می‌گیرد این نتیجه بدست می‌آید که یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های مدیریت جهادی، حضور میدانی مدیران است نه جلوس بر پشت میز.

اینکه ما ادعا کنیم آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور است مهم نیست بلکه باید دید برای اثبات این ادعا چه اقداماتی انجام می‌دهیم.

در شهرهای مذهبی مانند مشهد یا قم، حرم مطهر علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه(س)، محور توسعه شهر در تمامی جنبه‌هاست و آیا به راستی در آستانه‌اشرفیه محور توسعه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر سلطان سیدجلال‌الدین اشرف(ع) است!؟

طبیعی است که در بین مدیران نمونه شهرستان حتی نامی از یک مدیر فرهنگی برده نشود.

و اینکه تا چه زمان مدیران شهرستان باید از شعاری که رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به خلأ مدیریتی موجود در کشور یعنی مدیریت جهادی فقط صحبت کرده و در عین حال هیچ گامی در این زمینه بر ندارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه