امام جمعه رودسر در گفتگو با 8دی:

ترک جلسه انقلابی ۹دی توسط فرماندار رضوانشهر توهین به مردم حاضر در مسجد بود/ آقایان مدیریتشان می‌لنگد؛ از رهبری خرج می‌کنند!

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه تنها مسائلی که اتفاق افتاده، برای مردم بیان شد گفت: آقایان می‌خواهند بگویند ظرفیت ما بالا است ولی اینگونه واکنش‌ها به سخنان امثال من ثابت می کند که ظرفیت و تحمل انتقاد سازنده ندارند.

ترک جلسه انقلابی ۹دی توسط فرماندار رضوانشهر توهین به مردم حاضر در مسجد بود/ آقایان مدیریتشان می‌لنگد؛ از رهبری خرج می‌کنند!

حجت‌الاسلام تقی روحانی، امام جمعه رودسر در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در پاسخ به انتقادات فرماندار رضوانشهر از سخنانش در مراسم ۹دی “پره سر”، با بیان اینکه در ۹دی و غیر از آن وظیفه داریم مأموریتی را که رهبر معظم انقلاب درمورد روشنگری در مباحث فتنه بر دوش ما گذشته انجام دهیم، اظهار کرد: باید فتنه و فتنه‌گران را به مردم بشناسانیم و دشمن‌شناسی کنیم تا مردم آگاهی داشته باشند و نگذارند تاریخ دوباره تکرار شود.

وی با اشاره به سخنرانی خود در جمع مردم پره سر رضوانشهر با بیان این‌که در آن سخنرانی از تاریخ انقلاب و وضع کنونی کشور که همه مردم از آن مطلع هستند حرف زدم، بیان کرد: فرماندار رضوانشهر جلسه مربوط به حماسه ۹دی را ترک کرد، این توهین به مردمی بود که در مسجد نشسته بودند ایشان که ما را به توهین کردن متهم می کنند خود با ترک جلسه به مردم حاضر در جلسه توهین کردند.

امام جمعه رودسر ادامه داد: نباید وقت خود را صرف پاسخ به این افراد کنیم، آقایان دولتمردان در ۹دی امسال پرونده‌شان خراب تر شد، برخی شرکت نکردند و برخی مثل ایشان ترک جلسه کردند، این همراهی با ملت ایران و ۹دی که رهبر از آن به عنوان حماسه بزرگ یاد می‌کنند نیست؛ فتنه ۸۸ فتنه براندازی نظام بود و ترک جلسه همراهی با فتنه گران تلقی می شود.

روحانی با تأکید بر اینکه ترک جلسه نوعی مخالفت با بصیرت افزایی مردم تلقی می‌شود و من زحمت پاسخ دادن به کلمات ایشان را به خود نمی دهم تصریح کرد: صدای من موجود است، من ملت ایران را متهم به بی بصیرتی نکردم بلکه آنها را به عبرت گرفتن از تاریخ ارجاع دادم که مراقب انتخاب بعدی باشند تا با انتخاب غیر اصلح دچار مشکلاتی مشابه نشویم.

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه دولتمردان و رئیس جمهور همیشه بر انتقادات تاکید دارند و می‌خواهند بگویند ما ظرفیت بالایی داریم افزود: ما انتقاد کردیم، توهین و بی‌احترامی انجام نشد؛ من گفتم رئیس قوه مجریه نباید در یک جمع سران فتنه را به عنوان قهرمان ملی معرفی کند این نوعی مقابله با رهبری تلقی می‌شود.

امام جمعه رودسر با اشاره به اینکه این توهین نیست و تنها مسائلی که اتفاق افتاده، برای مردم بیان شد گفت: آقایان می‌خواهند بگویند ظرفیت ما بالا است ولی اینگونه واکنش‌ها به سخنان امثال من ثابت می کند که ظرفیت و تحمل انتقاد سازنده ندارند.

وی به ترویج امیدواری نسبت به آینده انقلاب در مردم اشاره کرد و گفت: چندی پیش در بین علمای اهل سنت گفتم که ما همه در کنار هم هستیم و باید در شرایط فعلی کنارهم باشیم، اما این به معنای این نیست که بصیرت افزایی نکنیم و مظلومیت علی زمانه را به مردم نگوییم و مردم در انتخابات گوش به فرمان ولایت فقیه نباشد‌.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: آقایان از این حرف ها و از کلمه بصیرت و فتنه خوششان نمی آید، حتی خودشان هم این کلمه را استفاده نمی کنند اما باید تحمل داشته باشند اگر قرار باشد تحملشان تا این حد باشد و ترک جلسه کنند و در جلسه دیگری علیه سخنران سخن بگویند ضعف خود را نشان می دهند که من نصیحت می کنم تا زمانی که وقت دارند ضعف های خود را برطرف کنند.

امام جمعه رودسر خطاب به دشمنان گفت: بدانید در حالی که ما از دستگاه‌های اجرایی کشور انتقاد می‌کنیم و برخی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها می‌آیند دارای وحدت هستیم و اگر دشمن مقابل ما قرار گیرد با وحدت بر سر دشمن می کوبیم.

وی با اشاره به بازخورد خوب سخنرانی خود در بین مردم افزود: مردم بسیار از من تشکر کردند و به زحمت از بین آنان خارج شدم، می‌گفتند از شما ممنونیم که ما را روشن کردید شما حرف‌هایی زدید که ما را به تاریخ اسلام برد و چشمانمان باز شد، جوانی هم در بین جمعیت از علت ترک جلسه توسط فرماندار پرسید که گفتم بهتر است از خودشان بپرسید.

حجت الاسلام روحانی در ادامه گفت: به دولت مردان توصیه می کنم و قسمشان می‌دهم به هر آرمانی که اعتقاد دارید ظرفیت خود را بالا ببرید و کم تحمل نباشید ضعف های مدیرتی خود را درست کنید تا ماهم کمتر انتقاد کنیم.

امام جمعه رودسر در پایان با تاکید بر اینکه آقایان مدیریتشان می‌لنگد و از رهبری خرج می‌کنند تا جبران کنند بیان کرد: معاون وزیر در مجلس کارت زرد می‌گیرد و دولت مجموعه دیگری به او می‌دهد، تیم اقتصادی خود را تغییر نمی‌دهند و به حرف‌ها و انتقادات گوش نمی‌دهند، انتقادات ما دلسوزی برای دولتمردان و مردم پابرهنه و گرفتار مشکلات معیشتی است، مدیریت خود را درست کنند تا ما انتقاد نکنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه