انتخابیه/ 9

اگر نماینده ای قبل از زنگ خوردن گوشی، تماس شما را پاسخ داد تعجب نکنید!/ “لینچان” هم می آید

حدود ۸ ماه به یازدهمین دوره انتخابات مجلس مانده است و کاندیدهای احتمالی در حال رایزنی و محک زدن عیارشان برای حضور در این تورنمنت سیاسی هستند.

اگر نماینده ای قبل از زنگ خوردن گوشی، تماس شما را پاسخ داد تعجب نکنید!/ “لینچان” هم می آید

به گزارش ۸دی، انتخابیه این هفته را با گرامیداشتن یاد دو شهید والامقام تازه تفحص شده که این روزها میهمان مردم گیلان بودند شروع می کنیم و امیدواریم روزی هم برسد که دیگر کسی نگوید: ” شهدا شرمنده ایم “، بلکه آنچه شهدا برایش جان در کف اخلاص گرفتند و تقدیم کردند در جامعه پیاده شود؛ بهرحال این نظام و به بطبع صندلی سبز بهارستان امانت شهدا است و امیدواریم هرکسی در هر جایی که هست به وظیفه خود آشنا بوده و به نحو احسن انجام وظیفه کند.

در نهمین شماره انتخابیه گیلان بخوانید:

** تقلب را از هر طرف بنویسی متقلب است!

یادم است در یکی از امتحان های زندگی ام آنقدر جواب هایم شبیه کتاب بود که من را مردود کردند و گفتند شک نداریم که تقلب کردی! من تقلب کردم یا نکردم زیاد مهم نیست که الان از من درسخوان ترهایش هم دارند سر چهار راه ها سیگار می فروشند اما وقتی آدم موجه و به اصطلاع دکتری را می بینید که از رو دست دیگری می نویسد و تقلب می کند مزاج عمومی آدمی بد می شود و دوست دارد با صدای بلند و در مایه های دشتی بخواند: “هرچه بگند نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک!

آقا! یکی آمده نسخه اقتصادی پیجیده که اگر تورم بالا است باید ورمش را بخوابانیم! تا “ت ” بماند! چه معنا دارد که “ت”، ورم کند!!

یکی از کاندیدهای شهر هم جوار که دیده خواباندن ورم کار خوبیه و خودش هم اندام خوبی دارد و می تواند به ۱۶ روش سامورایی ورم تورم را بخواباند زحمت کشیده با کمال خونسردی اسم دکتر خوابندن ورم را پاک کرده و اسم نازنین خودش را نوشته تا همگان بداند مشکل اقتصاد کشور ورم “ت” است!

خلاصه اینکه من تقلب کردم و مسیولین مدرسه جوری ادبم کردند که تا پایان تحضیلم فکر می کردم اگر دوباره به این کار دست بزنم یخ های قطب شمال و جنوب آب می شوند و جو زمین سوراخ می شود امیدوارم آنانی که در انتخابات پیش رو نقش ناظم را بازی می کنند به تقلب این دو عزیز توجه کرده و آنان را چون من تنبیه کنند زیرا عدالت باید اجرا شود.

اما چون خودم تقلب کرده و تنبیه شدم و از قدیم گفته اند به بلا گرفتار شده طبیب است، می خواهم تجربه خود را در اختیار این عزیز و آن عزیزان دیگر بگذارم شاید درد این رسوایی کم شود!

نکته اول : داداش های گرامی می دانم نگران روحیه لطیف مردم هستید. جسارتا نگران نباشید. مردم اینقدر گرفتاری دارند که به زودی این اشتباه شما را فراموش می کنند. ورم تورم جوری گلوی مردم را فشار داده که می ترسند اکسیژن خدا طی فرایندی از سوی برخی آقایان پولی اعلام شود. آنان دیگر در این اوضاع و احوال جایی برای فکر کردن به نسخه های عجیب و غریب شما ندارند. و نگران روحیه خودتان هم نباشید اولش فقط سخت است! ولی شما باید پوست تان کلفت تر از این باشد مثلا در بیانیه بعدی بگویید شماکشف کردید که زمین گرد است یا اولین نفری که سکه به نامش ضرب شد بابا بزرگ شما بوده! هر چقدر این گونه حرف های شما شاخ در آورتر باشد؛ مردم بیشتری دور شما جمع خواهند شد! مثل خودم وقتی که مجدد سر صحنه امتحان رفتم، عینا تقلب نوشتم یک چیز هایی را هم خودم اضافه کردم؛ هیچکس هم نهفمید!

نکته دوم: کلا لبخند بزنید و بگید می خواستید مردم را امتحان کنید که حواسشان هست یا نه؟! و از هوشیاری مردم تقدیر و تشکر کنید و بگویید که این ذکاوت و هوشیاری باعث می شود شبانه و روز به آنان خدمت کنید! اصلا بگویید عاشق این نکته سنجی آنان هستید. باز هم میگویم نگران نباشید. اوضاع خیلی گل و بلبل است.

** لینچان هم می آید

در عصر خصوصی سازی هستیم مثلا تا کنون هزاران شرکت کوچک و بزرگ خصوصی می شود مثل کارخانه الکتریک رشت و … اما در کنار شرکت هایی که یکی پس از دیگری خصوصی شده یا می شوند یکی از نمایندگان سابق مجلس با ابداع خصوصی سازی مناسب دولتی گام مهمی در اهداف عالیه خصوصی برداشت.

در تاریخ خواهد آمد ایشان موفق شدند ریاست بیمارستان، ریاست دانشگاه و مدیرکلی و… را یکی پس دیگری خصوصی کرده تا همگان وی را “پدر خصوصی سازی نوین” بنامند و مردم بیچاره انگشت به دهان بمانند که یک دفعه این همه خصوصی از کجا آمد؟! بهر حال چاره ای نیست از قدیم گفته اند: خود کرده را تدبیر نیست .

در عصر تلویزیون دو شبکه ای و سیاه سفید و در ابتدای تسخیر آن توسط افسانه های راست و دروغ شرق آسیا علاوه بر اوشین (سالهای دور از خانه)، “لینچان”(جنگجویان کوهستان) هم پخش میشد ابن سریال آنقدری طرفدار داشت که می گویند که جناب ” پدر علم خصوصی نوین” یک شب با طرفدارن خود با اسب به میدان اصلی شهر حضور پیدا می کند و می گوید که همچون “لینچان” برای نجات مردم از مشکلات اقدام می کند و با دلخوشی رقابت کند و دوباره راهی بهارستان می شود تا پروژه خصوصی سازی  خود را به منزل مقصود برساند؛ زنده باد پدر علم خصوصی سازی جدید!

** چرا افغانستان برای ارتش خودش ناو جنگی نمی خرد؟!

باور کنید اگر کسی بگوید کشور دوست و برادر افغانستان، برای نیروی دریای اش ناو هواپیما بر خریده به عقلش شک می کنید. یقینا شما خواهید پرسید که مگر افغانستان به دریا راه دارد که ناو بخواهد. افغان ها این کار را نکردند اما جالب است بدانید جمعی از مردم جمع شدند رفتند به یکی از استان های هم جوار با رییس شیلات آن استان دیدار کردند و بیعت کردند که در انتخابات پیش رو از وی حمایت کنند!

نکته اول: خدایی من هرچقدر نقشه را بالا پایین می‌کنم نمی‌توانم درک کنم که مگر استانی که نه آب دارد و نه دریا نیاز به شیلات دارد؟ آخر اصلاً چه لزومی دارد استانی که می‌تواند در بخش‌های دیگر سرمایه‌گذاری کند، مدیرکل شیلات داشته باشد تا آن مدیرکل بعد بخواهد نماینده مجلس هم شود! البته اگر این‌گونه به ماجرا نگاه کنیم که ماسال‌ها است به سازی که چهارتا “تار” دارد “سه‌تار” می‌گوییم؛ دیگر حرفی باقی نمی‌ماند.

نکته دوم : برایم قدری مشکل است باور کنم در این گرفتاری که سگ‌صاحبش را نمی‌شناسد جمعی بروند به یک استان دیگر از یکی خواهش کنند که آقا لطفاً تو بیا نماینده ما بشو! حالا این آدم یک مقام و جایگاه خاصی داشت که کار شاقی انجام داده بود بازهم باورپذیرتر بود اما رئیس شیلات یک استانی که…!

** اگر نماینده‌ای قبل از زنگ خوردن گوشی، تماس شما را پاسخ داد تعجب نکنید!

۱- اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای با بَنگو بُوو وارد مراسم‌های تشییع‌جنازه و  فاتحه‌خوانی شد تعجب نکنید!

۲-  اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای قبل از زنگ خوردن، تماس شما را پاسخ داد تعجب نکنید!

۳-  اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای شیشه‌های اتومبیل خود را هنگام حضور در بین مردم پایین داده بود تعجب نکنید!

۴- اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای به هر طایفه‌ای که رسید با پیدا کردن رگ و ریشه، خود را فامیل آن‌ها خواند تعجب نکنید!

۵- اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای دودستی با شما دست داد تعجب نکنید!

۶ – اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای مردم را سوار خودرو خود کرد تعجب نکنید!

۷ – اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای چند ساعت در خیابان، کوه، بیابان و دره سر پا ایستاده به گلایه‌های مردم گوش می‌دهد تعجب نکنید!

۸ – اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای عضو شبکه‌های اجتماعی شد و پست‌هایتان را لایک کرد تعجب نکنید!

۹ – اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای دست‌به‌جیب شد تعجب نکنید!

۱۰- اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای سروته پروژه‌ها را هم آورد و اگر قیچی نبود با کارد آشپزخانه پروژه‌ها را با لبخند افتتاح کرد تعجب نکنید!

۱۱ اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای درخیابان ها به نظافت پرداخت تعجب نکنید!

۱۲ اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای در جشن تولد کودک شما حاضر شد تعجب نکنید!

۱۳ اگر دیدید در این ۸ ماه نماینده‌ای توپ را در زمین دیگران انداخت تعجب نکنید!

۱۴ خلاصه اگر باز احساسی شدیم و عاقلانه انتخاب نکردیم تعجب کنیم!

** لطفاً پوست موز زیر پای کاندیدا نندازیم!

درحالی‌که بیش از ۸ ماه به انتخابات مانده یکی از کانال‌های خبری تیتر زده فلانی با اختلاف در صدر قرار دارد!

راستش شوخی خنده‌داری بود اما به‌هرحال کاندیداهای عزیز هم مواظب این‌گونه پوست موزها زیر پایشان باشند! نکند این‌گونه حرف‌ها باعث شود از الآن خود را برنده بدانند و تلاش لازم را انجام ندهند.

انتخابات باید مراحل خودش را طی کند؛ چه‌بسا با یک مشکل و یک حرف و… معادلات تغییر کند و اگر کاندیدایی از الآن خودش را پیروز بداند عجیب و البته غیرحرفه‌ای است.

بیشتر بخوانید:

انتخابیه / ۸
از وعده های سرخرمن انتخابات تا دور دور کاندیداها با اتول میلیاردی/ آقای دادستان؛ ما قول می دهیم! + فیلم

انتخابیه / ۷

دندان های پوسیده برگ برنده کاندیدای این کاره!/ الهی سرطان “جلسه” را بگیرد!/ می توانید مثل “رجایی” باشید بسم الله… + فیلم

انتخابیه /۶

اندرحکایت اعضای شورای “دلبخواهی!”/ پای یک “ایران” در میان است + فیلم

انتخابیه/ ۵
آتش بازی به سبک دوستداران استعفا/ از بی یار و یاوری یک نماینده تا آروزی “مو فرفری ها”/ “خر سواران” را بر امورات نگماریم!

انتخابیه/ ۴
اینجا هرکی با زنش قهر می کنه استعفا میده!/ مواظب کبک های لنگ باشیم

انتخابیه/ ۳
انتخابات گیلان یا کارخانه امیرکبیر سازی؟/ افطاری کاری! هم به بازار آمد/ با جام رمضان هم این چهارسال دیگر تکرار نمی شود

انتخابیه/ ۲
کارمند وزارت امور خارجه در قامت کاندیدای مجلس/ احتمال حضور چهره کهنه کار در کارزار انتخابات شرق گیلان

انتخابیه/ ۱
اندر حکایت احساس وظیفه کرده های پر کار این روزها/ در گوشه و کنار گیلان چه می گذرد؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه