رییس ستاد انتخابات گیلان مطرح کرد

ثبت نام ۱۷۳۲ نفر در انتخابات شوراها در گیلان/ اعلام صلاحیت داوطلبان در اردیبهشت۱۴۰۰

رییس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تا ساعت ۱۵عصر امروز یک هزار و ۷۳۲ نفر در ۴۴ شهر گیلان برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند، گفت: ۸۹.۵درصد داوطلبان مرد و ۱۰.۵درصد زن هستند.

ثبت نام ۱۷۳۲ نفر در انتخابات شوراها در گیلان/  اعلام صلاحیت داوطلبان در اردیبهشت۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار هشت دی، محمود قاسم نژاد رییس ستاد انتخابات گیلان در نشست خبری با اصحاب رسانه از انتخابات پیشرو ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره نمایندگان مجلس بعنوان یک اقدام بزرگ سیاسی کشور یاد کرد و اظهار کرد: از بیستم اسفندماه فرآیند ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر و روستا همزمان با ابلاغ وزیر در استان گیلان نیز آغاز شد و داوطلبان از چهار روش نسبت به نام نویسی اقدام کردند.

قاسم نژاد با اشاره به تمدید زمان مهلت نام نویسی در انتخابات شورای شهر و روستاها گفت: ثبت نام افرادی که از طریق روش الکترونیکی اقدام کردند نیمه تمام است و ۵۸ مورد درخواست جدید عضویت در شوراها را داریم که فرآیند ثبت نام آنها هنوز تکمیل نشده است.

رییس ستاد انتخابات گیلان با بیان اینکه تا ساعت ۱۵ عصر امروز، یک هزار و ۷۳۲ نفر در ۴۴ شهر گیلان برای انتخابات شورای شهر ثبت نام کردند افزود: ۹۰۴ نفر یعنی ۵۲ درصد از شرکت کنندگان به صورت غیرحضوری و ۸۲۸ نفر معادل ۴۸ درصد به صورت حضوری و با مراجعه به فرمانداری ها ثبت نام کردند.

۸۹.۵درصد داوطلبان مرد و ۱۰.۵درصد زن هستند

وی ادامه داد: هزار و ۵۴۸ نفر یعنی ۸۹.۵ درصد داوطلبان مرد و ۱۸۴ نفر یعنی ۱۰.۵ درصد زن هستند و از بین تمام ثبت نام کنندگان ۲۰ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۴۰ نفر دکتری، ۴۷۳ نفر فوق لیسانس و ۹۶۷ نفر لیسانس، ۱۶۹ نفر فوق دیپلم، ۵۶ نفر دیپلم و ۷ نفر زیر دیپلم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در ادامه این مطب افزود: از میان داوطلبان، ۱۴۷ داوطلب زیر ۳۰ سال، ۲۸۶ بین ۳۰ تا ۳۵ و ۳۳۲ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال سن دارند و ۵۹ نفر یعنی ۳.۵ درصد داوطلبان از اهل تسنن هستند و هزار و ۶۷۳ نفر یعنی ۹۶.۵ نفر نیز شیعه هستند.

ثبت نام ۴۴بیکار در انتخابات شوراهای شهر گیلان

قاسم نژاد با اشاره به وضعیت داوطلبان گفت: ۱۳۲ نفر از داوطلبان فرهنگی، ۴۱۷ نفر کارمند دولت، ۹ نفر پزشک، ۱۵ نفر کشاورز، ۳۳ نفر از اساتید دانشگاه، ۵ نفر نظامی، ۶۵۲ نفر مشاغل آزاد و ۸ نفر روحانی و ۴۴ نفر نیز بیکار هستند.

وی تصریح کرد: ۳۱۳ نفر معادل ۱۸ درصد میانگین دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی و ۸۲ درصد فاقد سابقه عضویت هستند و بیشترین مشارکت داوطلبان مربوط به شهرستان رشت با تعداد ۴۵۵ نفر و کمترین‌ آمار مربوط به شفت است.

وی ادامه داد: هیات های اجرایی ۲۹روز کاری فرصت برای بررسی صلاحیت نامزدها دارند و در تاریخ ۸اردیبهشت ۱۴۰۰ صلاحیت یا عدم صلاحیت داوطلبین توسط فرمانداران اعلام می شود و از تاریخ ۲۵ تا ۲۹اردیبهشت ۱۴۰۰، فرصت تجدید نظر برای داوطلبان رد صلاحیت شده وجود دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه