انتخابیه/ 5

آتش بازی به سبک دوستداران استعفا/ از بی یار و یاوری یک نماینده تا آروزی “مو فرفری ها”/ “خر سواران” را بر امورات نگماریم!

اگرچه یازدهمین دوره انتخابات مجلس در آخرین ماه سال جاری برگزار می شود اما کاندیدهای احتمالی در حال رایزنی و محک زدن عیارشان برای حضور در این تورنمنت سیاسی هستند.

آتش بازی به سبک دوستداران استعفا/ از بی یار و یاوری یک نماینده تا آروزی “مو فرفری ها”/ “خر سواران” را بر امورات نگماریم!

به گزارش ۸دی، در پنجمین شماره انتخابیه گیلان بخوانید:

** کافر نبیند دشمن نشنود!

به تازگی تصویری از یکی از نمایندگان اداور مجلس در حاشیه راهپیمایی روز قدس در فضای مجازی پخش شده که بسیار آموزنده است.

در این تصویر جناب نماینده ادوار! بدون یار و یاوری، تنها در گوشه ای از خیابان در حال قدم زدن است.

این حاشیه شاید زنگ هشداری است برای سرمستان قدرت است که فکر می کنند تا ابد شکوه و عظمت همراهشان هست و آنقدری مست قدرت هستند که گذر عمر یعنی فرصت خدمت را قدر دان نباشند!

به گفته ی آن سیاسمتدار که بعد از دستگیری و اعدام صدام گفت: صدام روزی مرد که «دیگر پاسبان در کاخش هم به دنبال دستگیری او می گشت»، پس این روزهایی که کافر نبیند و دشمن نشنود را برای همه آرزومندیم.

 

 

** آتشبازی رییس شورا در سالن ورزشی

آدم ها دائما دوست دارند پیشرفت کنند مثلا اگر خانه ۷۰ متری خریدند بعد یک سال دوست دارند خانه بزرگتر بخرن و قس علی هذا…

در مسایل سیاسی هم اوضاع همین است مثلا کسی که نماینده مردم در شورای شهر شده دوست دارد که نماینده مجلس شود و آن حس قدرت دوستی خود را درمان کند.
حال سوال این است، آن مرد شورایی که در زمان تصدی چندین ساله اش در این پارلمان محلی به همراه دیگر یاران و یاورنش  نتوانسته یک شهردارِ پاگیر برای کلان شهر رشت انتخاب کند در زمان نمایندگی در مجلس چگونه می تواند به مردم خدمت کند؟!

به هرحال خاطره پارچه های هدیه داده اش در ذهن ما هست و اگر در بیجار خشک هم آتشبازی کند باید حداقل برای مردم برخی از مسائل را توضیح دهد.

** امیر کبیر وارد می شود!

آقا داستانی شده این انتخابات، هرکی که پایش به مجلس می رسد می شود امیر کبیر، بابا جان بیجاره آن میرزا تقی خان فراهانی اصلا نماینده مجلس نبوده، بگذرید از نام و نشانش!

القصه کمیسیون اقتصاد خوابیده ای ادعا کرده که به در خواست حامیانش وارد کارزار انتخابات مجلس می شود.

نمی دانم حامیانش چه چیزی از او دیدن که از وی دعوت کردند که وارد انتخابات شود، اگر شما دیده اید بگویید!

آیا در سه دوره قبلی که نماینده مجلس بوده مشکل مردم را حل کرده یا تصمیم کلانی که دردی از این شهر و استان دوا کند گرفته است؟!

ایشان در سه دوره ای که نماینده مجلس بو در کمیسیون اقتصادی مجلس عضو بود، فقط ۲ سوال داریم  اولا: ایا تحصیلاتی در این رابطه دارند؟ ثانیا نباید وضعیت فعلی کشور را ناشی از تصمیمات سال های قبل امثال او در کمیسون اقتصادی مجلس دانست؟

در پایان هم با یک ماه تاخیر روز جهانی “موهای فرفری ” را به ایشان تبریک می گوییم.

عروس رقص بلد نبود می گفت حیاط خونه داماد کجه!

یکی از رؤسای شهر در شرق گیلان هم در اقدامی خواهان حضور در عزصه انتخابات مجلس شدند اما با سر و صدای زیاد! نهایت هم معلوم شد که جلسه انصراف از شورا به حد نصاب نرسید.
اما دو نکته باید گفته شود؛ جناب شورا از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدنه! با آن همه جوسازی که ـ ۱۰ خرداد، ۱۱ خرداد خواهم آمد ـ معلومه که این کاره نیستی! برادرم تو اگه این کاره بودی اگه آدم و عالم هم جمع می شدن، تو کار خودت را می کردی و حضورت را رسما اعلام می کردی؛ حکایت اون ضرب المثل است که می گویند: “عروس رقص بلد نبود می گفت زمین کجه!”

چرا مسابقه “خرسواری” برگزار نمی شود؟!

پس از انجام تحقیقات میدانی و عملی بسیار جانورشناسان، مشخص شد که اسب ها در میدان مسابقه فقط در خط راست و مستقیم حرکت کرده و نه تنها مانع جلو رفتن و تاختن سایر اسب ها به جلو نمی شوند، بلکه هرگاه سوارکار خودشان یا سایر اسب ها به زمین بیفتد، تا حد امکان که بتوانند آن سوارکار سقوط کرده را لگد نمی کنند.

اما خرها وقتی در خط مسابقه قرار می گیرند، پس از استارت اصلا توجهی به جلو و ادامه مسیر مسابقه به صورت مستقیم نداشته و فقط به خر رقیب که در جناح چپ و یا راستش قرار دارد، پرداخته و تمام تمرکزش، ممانعت از کار دیگران است!

یعنی تنها هدفشان این است که مانع رسیدن خر دیگر به خط پایان شوند! حتی به قیمت اینکه خودشان به خط پایان نرسند.

امروزه از این موضوع در علم مدیریت بسیار استفاده می شود و بدین معناست که افراد ناتوان که می دانند خود به خط پایان نمی رسند، با سنگ اندازی و ایجاد مشکلات و چوب لای چرخ دیگران گذاشتن، به بهانه مختلف، مانع رسیدن دیگران به اهدافشان می شوند و در اصطلاح می گویند: “فلانی، مسابقه خر سواری راه انداخته است”.

خلاصه مواظب باشیم “خرسواران” را به امورات نگماریم!

 

بیشتر بخوانید:

انتخابیه/ ۴
اینجا هرکی با زنش قهر می کنه استعفا میده!/ مواظب کبک های لنگ باشیم

 

انتخابیه/ ۳
انتخابات گیلان یا کارخانه امیرکبیر سازی؟/ افطاری کاری! هم به بازار آمد/ با جام رمضان هم این چهارسال دیگر تکرار نمی شود

 

انتخابیه/ ۲
کارمند وزارت امور خارجه در قامت کاندیدای مجلس/ احتمال حضور چهره کهنه کار در کارزار انتخابات شرق گیلان

 

انتخابیه/ ۱
اندر حکایت احساس وظیفه کرده های پر کار این روزها/ در گوشه و کنار گیلان چه می گذرد؟!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه