برزیل- کرواسی؛ آغازگر هیجان یک ماهه فوتبال

تیم های فوتبال برزیل و کرواسی امشب دیدار افتتاحیه بیستمین دوره رقابت های جام جهانی را برگزار خواهند کرد.

برزیل- کرواسی؛ آغازگر هیجان یک ماهه فوتبال

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ورزشگاه ۶۱۶۰۶ نفری آرنا کورینتیانس در شهر سائوپائولو از ۳۰ دقیقه بامداد جمعه (امشب) میزبان دیدار افتتاحیه جام جهانی است؛ جایی که تیم های برزیل و کرواسی آغاز کننده یک ماه شور و هیجان فوتبال خواهند بود.

IMAGE635381670052149132
برزیل به عنوان میزبان جام بیستم بخت اصلی قهرمانی به شمار می رود و می خواهد با پیروزی همان کروات ها از همه تیم های مدعی زهر چشم بگیرد.
در سوی مقابل نیز تیمی قرار دارد که در سال های اخیر به لطف درخشش ستاره هایی همچون مانزوکیچ، مودریچ، سرنا و …. توانسته پیشرفت زیادی داشته باشد. کرواسی که نیکو کواچ هافبک سابقش هدایت آن را بر عهده دارد، بخت دوم صعود از گروه A بعد از برزیل به شمار می رود و یک لمتیاز این دیدار تاثیر زیادی در تعیین سرنوشت آن خواهد داشت.
قضاوت این بازی بر عهده یوئیچی نیشی مورا از ژاپن با کمک های تورو ساگارا و توشی یوکی نانگی است. علیرضا فغانی از کشورمان نیز به عنوان داور چهارم حضور دارد.
برزیل و کرواسی که مکزیک و کامرون را نیز در گروه اول می بینند، تاکنون دو بار به مصاف هم رفته اند که حاصل آن یک برد و یک تساوی برای سلسائو بوده است.
لوئیس فیلیپه اسکولاری سرمربی برزیل در کنفرانس خبری شب گذشته اظهار داشت: زمانش رسیده است. این جام جهانی ماست. من به دیدار افتتاحیه فکر می کنم. ما هفت مرحله و گام در پیش داریم و باید قدم اول را برداریم، نمی توانیم هیچ کدام را رد کنیم. اولین مرحله مقابل کرواسی است.
او درباره نیمار گفت: اگر نیمار را به عنوان حریف پیش روی خود داشتم باید کارها را به صورت متفاوتی انجام می دادم، چرا که هرگز نمی دانید او در طول بازی ممکن است چه کار کند. نیمار همیشه تفاوت ها را رقم می زند، اما بهترین بازیکن کسی خواهد بود که قهرمان جام جهانی شود. من راحت می خوابم، شاید برخی کارها باشد که باید بهتر انجامشان دهم، اما خوب خواهم خوابید. اگر نیمار در تیم مقابل بود، در طول شب به آن فکر می کردم. وقتی ما در مقابل بازیکنی در این سطح و کیفیت بازی کنیم، باید با برنامه وارد میدان شویم.
نیکو کواچ سرمربی کرواسی نیز اظهار داشت: همه می دانند که بازی کردن و کار برای تیم ملی کرواسی چه معنایی برای ما دارد. ما در مسابقه تاریخی فردا بهترین عملکرد ممکن را از خود به نمایش خواهیم گذاشت و به شما اطمینان می دهم که در آخر بازی برابر برزیل زمین مسابقه را با سری بالا ترک خواهیم کرد. ما می خواهیم که برزیل و هوادارانش را شگفت زده کنیم و هر اتفاقی که رخ بدهد تا سوت پایان بازی دست از تلاش نخواهیم کشید. به شما اطمینان می دهم در مسابقه برابر برزیل در مقابله دروازه خود مان اتوبوس پارک نخواهیم کرد و برابر آن ها فوتبالی تهاجمی را به نمایش خواهیم گذاشت. برزیل تیم فوق العاده قدرتمندی است و اگر شما می خواهید برابر آن ها موفق شوید، باید حمله کنید، زیرا دفاع کردن جواب نخواهد داد.
وی افزود: ما می خواهیم برابر برزیل تا آن جا که ممکن است مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم زیرا وقتی توپ در دستان شما است، حریف دیگر نمی تواند به گل برسد اما می دانیم که آن ها نیز تیمی با چنین ویژگی هایی هستند و در نهایت باید ببینیم که چه تیمی در تصاحب مالکیت توپ موفق خواهد شد. می دانم که شاید گفتن این حرف بسیار ساده انگارانه باشد اما برابر برزیل تلاش می کنیم دروازه خود را بسته نگاه داریم و به گل هم برسیم.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

* برزیل: ژولیو سزار – آلوز – تیاگو سیلوا-داوید لوئیز – مارسلو-لوئیز گوستاوو-پائولینیو-هالک-نیمار-فرد-اسکار

 

* کرواسی: پلتیکوزا-سرنا-کورلوکا-لاورن-ورسالکو-مودریچ-راکیتیچ-ادواردو-کوواچیچ-پریسیچ-جلاویچ
روز اول جام جهانی ۲۰۱۴ فقط با برگزاری دیدار دیدار برزیل و کرواسی پیگیری می شود. در روز دوم نیز که فردا شب به وقت تهران می شود، مکزیک با کامرون از گروه اول و هلند با اسپانیا و شیلی با استرالیا از گروه دوم به مصاف هم می روند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه