الحشد الشعبی: نیروهای آمریکایی به نفع داعش از ما جاسوسی می‌کردند

یک فرمانده بلندپایه الحشد الشعبی با افشاگری در خصوص نیروهای آمریکایی حاضر در عراق، خروج این نیروها از سوریه را دروغ خواند.

به گزارش ۸دی، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات بخش الانبار در هیات الحشدالشعبی با تاکید بر اینکه نیروهای آمریکایی به هیچ وجه کم و کیف حضور خود در سوریه را کاهش نداده‌اند؛ گفت که آمریکایی‌ها به نفع داعش عمل می‌کنند.

او در گفت‌و‌گو با شبکه المیادین، گفت: نیروهای آمریکایی از نیروهای ما اطلاعات نظامی و امنیتی مربوط به تحولات مرز با سوریه را درخواست کردند. این مساله زیر سوال بردن استقلال عراق است. ما به هیچ خارجی اجازه نمی‌دهیم در امور امنیتی کشور ما دخالت کند.

مصلح افزود: در جریان عملیات ما علیه گروه تروریستی وهابی داعش آمریکایی‌ها به‌صورت گسترده از ما جاسوسی می‌کردند؛ ما با دولت عراق و سوریه برای مبارزه با داعش کاملا هماهنگیم و آماده‌ایم تا در صورت نیاز وارد سوریه شده و این گروه را شکست خواهیم داد.

این فرمانده الحشد الشعبی با تکذیب خروج آمریکایی‌ها از سوریه گفت: طی روزهای گذشته شاهد اعزام گسترده نیروها و تجهیزات ارتش آمریکا از عراق به سوریه بودیم و بر عکس اخبار منتشر شده، هیچ نیروی آمریکایی را در حال خروج از سوریه ندیده‌ایم!

وی حضور ترامپ در پایگاه الاسد در استان الانبار که خارج از عرف دیپلماتیک صورت گرفت و همچنین تاسیس پایگاههای مختلف آمریکایی را به مثابه اشغال عراق دانست.

در همین راستا، وبگاه «النقاش» در گزارشی به بررسی اوضاع امنیتی استان الانبار عراق و کم و کیف حضور نیروهای مختلف عراقی پرداخت و به نقل از منابع امنیتی از حضور ۹ هزار نیروی آمریکایی در استان الانبار خبر داد.

طبق این گزارش، نیروهای آمریکایی چهار پایگاه نظامی در این استان دارند که دو پایگاه در نزدیکی اتوبان «الرطبه» در ۴۵۰ کیلومتری غرب بغداد و یک پایگاه در کنار کارخانه فوسفات در نزدیکی منطقه «القائم» و چهارمین پایگاه نیز در مرز عراق با سوریه واقع شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه