توضیحات رئیس جمهور در خصوص تکمیل مجتمع پتروشیمی گلستان

رئیس جمهور در خصوص تکمیل مجتمع پتروشیمی گلستان گفت: اگر پتروشیمی بخواهد تولید اوره کند باید مشتری توسط خود مجموعه پیدا کند اما اگر محصول را تغییر دهند ما آمادگی کمک داریم.

توضیحات رئیس جمهور در خصوص تکمیل مجتمع پتروشیمی گلستان

به گزارش ۸دی، حسن روحانی ظهر امروز در نشست خبری پایان سفر به استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های فرهنگی و اقدامات عزیزان نظامی و انتظامی موفق بوده‌اند که استان امنی را در شمال کشور داشته باشیم.در این سفر حدود ۵۸۶ طرح و پروژه افتتاح شد و آغاز به کار کرد که در شهرستان‌های مختلف بوده است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:  حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه در استان گلستان منعقد شد و استاندار و نمایندگان تلاش کنند حداقل ۲۰ درصد آن در سال‌های آینده  اجرایی شود تا تحول بزرگی را در استان شاهد باشیم. تلاش خواهیم کرد مردم را درباره کشت برخی محصولات ترغیب کنیم تا درآمد بیشتر داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم گلستان نباید در کنار دریای خزر مشکل آب داشته باشند و دولت متحمل اعتبارات شیرین سازی آب دریای خزر خواهد بود تا مورد مصرف شرب مردم قرار گیرد.در سفر قبلی ۲۲ هزار هکتار قول زه‌کشی دادم که به ۳۴ هزار هکتار اجرا رسید و امیدواریم بتوانیم ۵۰ هزار هکتار را در آینده داشته باشیم. حفظ محیط زیست، پارک ملی گلستان، آشوراده و سایر موارد محیط زیست برای ما اهمیت دارد و امیدواریم اتفاقات خوبی هم در این زمینه رقم بخورد

رئیس جمهور در خصوص تکمیل مجتمع پتروشیمی گلستان خاطرنشان کرد: در سفر قبلی هم یکی از نکات مطرح شده این موضوع بود که توضیح دادم اگر پتروشیمی بخواهد تولید اوره کند باید مشتری توسط خود مجموعه پیدا کند اما اگر محصول را تغییر دهند ما آمادگی کمک داریم.وزیر نفت اعلام کرد دولت به تعهد خود در تامین گاز عمل خواهد کرد و اینکه مجموعه بخواهد چگونه روی پای خودش بایستد در تعهد خودشان است.هرگونه که سهامداران تصمیم بگیرند تصمیم انجام خواهد شد و استاندار هم پیگیر موضوع است که امیدوارم به نتیجه برسد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استفاده بانوان در عرصه مدیریتی کشور تصریح کرد: مردم ترکمن در کنار سایر اقوام در این استان یک همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه‌ای داشتند و این یکی از نعمت‌های این استان است که باید برای همه استان‌ها نمونه شود.از اینکه از مردم با استعداد ترکمن باید در مسوولیت‌ها استفاده شود درست است و اصرار ما استفاده از اقوام مختلف و زنان و جوانان در مسوولیت‌های مخالف است که در این دوره محقق شده و از افتخارات ما است.این مسیر باید توسعه پیدا کند که مدیریت ۳۰ درصد کشور باید به زنان سپرده شود بر آن تاکید داریم و هرکسی که دانش بیشتر داشته باشد باید از وی استفاده شود.

روحانی درباره توسعه کریدور ریلی شمال کشور و اینچه‌برون گفت: این موضوع برای ما مهم بوده و سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته و در حال حاضر این پروژه همچنان در کنار راه آهن اینچه برون برای ما مهم است.سرمایه‌گذاری بالایی برای ریلی کردن مسیر در حال انجام است و مقدمات آن انجام شده و به زودی اجرای آن با یک میلیون و ۲۰۰ میلیون دلار ریالی و ارزیی برای آن انجام شده است.

وی اضافه کرد: برای منطقه آزاد مراحل در مسیر دولت و مجلس است و مطمئن باشید اتفاقات و تحول خوبی برای منطقه آزاد اینچه‌برون انجام خواهد شد و این اتفاق برای گلستان و‌کشور مهم است.راه آهن رشت به آستارا که به زودی عملیاتی خواهد شد برای ما اهمیت دارد و منتظریم مسیر ریلی قزوین به رشت هم فعالیتش تمام شود،‌ راه اهن چابهار هم برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی درخصوص مذاکرات با طرف ترکمنستانی گفت: اختلاف ما در محاسبات مالی بود که حل شده و بدهی ما پرداخت شده و مشکلی وجود ندارد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سیاست خارجی و مسائل منطقه تصریح کرد: در روابط با همسایگان تاکید داریم که روابط صمیمی‌تر و بهتری داشته باشیم و فکر میکنم به جز دو کشور جنوبی با باقی همسایگان روابط صمیمی داریم.کشورهای همسایه گلستان که روسیه و قزاقستان و آذربایجان و ترکمنستان است روابط خیلی خوبی مثل سایر کشورها داریم و ان دو کشور جنوبی هم باید  مشکلشان را با ما حل کنند که با پایان یافتن بحران‌های یکم این مشکلات حل خواهد شد.

وی متذکر شد: خلیج گرگان بینظیر است و جاذبه گردشگری پارک ملی گلستان و جزیره آشوراده ویژه استان گلستان است و مجموعه استان گلستان پرجاذبه است،گردشگری استان می‌تواند اشتغالزایی ایجاد کند و خوشحالم آمار بیکاری استان زیر متوسط کشوری است.

روحانی بیان کرد: موضوع بافت فرسوده موضوع مدنظر من به آقای استاندار بوده که برای سال آینده طراحی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور داریم و وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد که چهار هزار مسکن به گلستان اختصاص داده شده است که برای خانه اولی‌ها سود ۶ درصد تسهیلات بانکی در نظر گرفته‌ایم که از این مسکن‌ها استفاده کنند.کشاورزی گلستان کشاورزی مرغوب بوده و گلستان بهترین گندم کشور را دارد و ما باید کشاورزان را ترغیب کنیم با درآمد بیشتری محصولات را تولید کنند.

رئیس جمهور درباره نجات خلیج گرگان تصریح کرد: در جلسه تهران روی این موضوع بحث کردیم و بعد از جلسه در هیات دولت با رییس سازمان محیط زیست تاکید کردم مطالعات را تسریع کنند ، گزارشی که به من دادند تکمیل نبود. احیای خلیج گرگان برای ما مهم است و آب دریای خزر هم اول برای مردم این سواحل و بعد برای دیگر استان‌ها است.

وی متذکر شد: مشکل اعتبار برای نجات خلیج گرگان نداریم مشکلات مربوط به کارشناسی است و امیدواریم این موضوع هرچه سریعتر به نتیجه برسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه