عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

تخلف در حوزه سلامت به علت نبود سامانه جامع الکترونیک

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره مشکلات نبود سامانه جامع الکترونیک گفت: در حوزه سلامت برای جلوگیری از بروز تخلف باید سامانه جامع الکترونیک به‌طورجدی پیگیری شود.

تخلف در حوزه سلامت به علت نبود سامانه جامع الکترونیک

به گزارش هشت دی،محمدحسین قربانی  در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه لازمه اجرای درست طرح تحول سلامت شناسایی نقاط ضعف است اظهار کرد: طرح تحول سلامت در کشور اقدام تازه‌ای است که به دلیل این تازگی بودن هم دارای نقاط ضعف و هم‌ قوت است لذا‌ برای بهتر اجراشدن آن‌ باید ایرادات برطرف شود‌.

وی با تأکید بر لزوم اجرای دقیق طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت ‌دارای نقاط مثبتی است که اگر در مسیر اجرا به آن نکات مثبت توجه شود قطعاً این طرح موفقیت‌آمیز خواهد بود.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه سرانه واقعی باید در حوزه سلامت انجام شود تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل طرح تحول سلامت عدم شناسایی افراد فاقد هرگونه بیمه است و تا زمانی این افراد شناسایی و سرانه واقعی انجام نشود در حوزه بیمه سلامت موفقیتی حاصل نمی‌شود.

قربانی یکی از دلایل وجود تخلف در حوزه سلامت را عدم وجود سامانه جامع الکترونیک دانست و افزود: اگر می‌خواهیم تخلف در حوزه سلامت کاهش یابد رفع همپوشانی بیمه‌ای باید به‌طورجدی پیگیری و سامانه جامع الکترونیک پیگیری شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه نبود سامانه جامع الکترونیکی سبب شد آمار درستی از افراد فاقد بیمه حاصل نشود گفت: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ اعتبار برای پنج تا ۶ میلیون از افراد فاقد بیمه به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرد؛ اما متأسفانه ۱۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یکی از دلایل حذف هزینه‌های زائد و کاهش فشار مالی بر روی بیمه سلامت رفع همپوشانی دانست و بیان کرد: وجود آمارهای دقیق اطلاعاتی زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را در حوزه سلامت ازجمله حذف همپوشانی‌ها، تعیین سرانه و نوع خدمت مدون می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه با طراحی سیستم جامع الکترونیک رفع همپوشانی با سرعت بیشتری انجام ‌می‌شود گفت: مسؤولان سازمان بیمه سلامت متعهد شدند که تا پایان نیمه دوم سال ۹۸ همپوشانی‌ها را حذف کنند لذا با انجام این کار و طراحی سامانه جامع الکترونیک روند رفع همپوشانی تسریع می‌یابد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه