حیدر مصلحی در فومن:

ترویج اسلام گرایی در دنیا علت اصلی ترس و وحشت استکبار است/ تحقیق ۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در رابطه با شناخت ابعاد اربعین حسینی

وزیر سابق اطلاعات، گفت: عرضه شدن اسلام و ترویج اسلام گرایی در دنیا علت اصلی وحشت و ترس استکبار است.

ترویج اسلام گرایی در دنیا علت اصلی ترس و وحشت استکبار است/ تحقیق ۵۰۰ دانشجوی آمریکایی در رابطه با شناخت ابعاد اربعین حسینی

به گزارش خبرنگار هشت دی، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی عصر امروز در یادواره شهدای غرب گیلان در مسجد ولیعصر(عج) فومن ضمن گرامیداشت هفته وحدت و بسیج، اظهار کرد: جایگاه تاریخ در مکتب اسلام و قرآن موضوع مهم این روزها است.

 

وی با اشاره به اینکه یادواره شهدا در شهر مرد بزرگی چون آیت الله بهجت سبب توفیق است، تصریح کرد: من توفیف زیارت ایشان را در دوران‌جوانی داشتم و ان شالله روح ایشان با شهدای گرانقدر دفاع مقدس همنشین باشد.

 

وزیر سابق اطلاعات در ادامه با طرح چند پرسش درباره تاریخ و جایگاه آن در زندگی اسلامی، افزود: آنچه که امروز در اروپا و آمریکا به عنوان پیشرفت علمی اتفاق می افتد یک تکرار علمی است نه پیشرفت علمی و تنها ۲۰ درصد از آن را میتوان پیشرفت علمی دانست.

 

مصلحی با بیان اینکه جهان اکنون علم‌نانو را به رخ ما می کشد افزود: این علم در طب قدیم ما حدود ۵۰۰سال گذشته بوده پس این تکرار علم است نه پیشرفت علم و ثابت می کند که آنچه از پیشرفت نام می برند از اسلام‌ گرفته می شود.

 

وزیر سابق اطلاعات رشد و پیشرفت دقیق بشر را با توجه به تاریخ معرفی کرد و گفت: امروز علم فلسفه و تاریخ جز علوم بسیار قابل توجه است که سرمایه گذاری های بسیای بر آن می شود.

 

مصلحی خطاب قرآن برای خروج از بن بست ها را برای کل بشریت دانست و افزود: بیش از ۲۵۰۰آیه از قرآن فقط به تاریخ در ابعاد مختلف موفقیت ها، پیشرفت ها، توسعه، توقف و عقب گردها پرداخته است.

 

وی تعقل، عبرت گرفتن و به حرکت درآوردن احساسات بشری را از هداف خداوند برای بیان تاریخ در قرآن دانست و تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک نمونه برای عبرت است که به تعبیر زیبای رهبر انقلاب در فتنه ۸۸ هیچ شبهه ای نبود که دشمن به دنبال براندازی نظام اسلامی اما نتوانست.

 

مصلحی با بیان اینکه شهدا در راستای مسیر امام حسین(ع) به عنوان یک تاریخ احساسات خود را به حرکت درآوردند، گفت: امروز دنیای بشریت علیرغم سانسور رسانه ای سنگین در رابطه با راهپیمایی عظیم اربعین، به این فکر رفتند که چه اتفاقی در آن نقطه از زمین می افتد که سیل عظیمی از مردم خروشان می کنند؟

ِ
وزیر سابق اطلاعات، امام حسین(ع) را یک الگوی جهانی خواند و ضمن اشاره به تعطیل بودن هند در روز عاشورا، بیان کرد: آمریکا این خیل عظیم ۲۵میلیون نفری اربعین را بزرگترین تهدید برای خود می داند.

 

وی عرضه شدن اسلام و ترویج اسلام گرایی در دنیا را دلیل وحشت و ترس استکبار خواند و اذعان کرد: سال گذشته آمریکا ۵صفحه سؤال در ابعاد مختلف زندگی امام حسین(ع) و راهپیمایی اربعین در اختیار یک جمعیت ۵۰۰نفره از دانشجویان قرار داد تا تحقیق کنند.

 

** آمریکا در حال فروپاشی است

مصلحی با بیان اینکه آمریکا در حال فروپاشی است و این با طراحی هایشان برای نگه داشتن خود مشخص است، تاکید کرد: اگر کلمه آمریکا در حال فروپاشی را جست و جو کنید به مقاله های بسیاری خواهید رسید که جمع بندی آن به موضوع فروپاشی آمریکا از مبنای اسلام خواهید رسید.

وی اسلام امروز در دنیای بشری را اسلام ناب با عرصه های مختلف در فتح دنیا معرفی کرد و افزود: کتاب امپراطوری هالیوود را مطالعه کنید تا ببینید در دنیای استکبار و یهود صهیونیست چه می گذرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه