مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان هفته آینده افتتاح می شود/ تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان اظهار کرد: این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب گیلان هفته آینده افتتاح می شود/ تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب

به گزارش خبرنگار هشت دی، فیروز فاضلی صبح امروز در نشست خبری نمایشگاه کتاب گیلان با اصحاب رسانه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در گیلان به فرهنگ تبدیل شده است، اظهار کرد: اولین‌نمایشگاه استانی در سال ۷۱ برپا شد و امسال چهاردهمین دوره آن است.

وی افزود: این نمایشگاه از نظر عددی ۳۷۰ اُمین نمایشگاه استانی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وجود ۳۵ ناشر گیلانی و محدودیت مکانی نمایشگاه، اذعان کرد: به دلیل کمبود غرفه، ناشران محدودی صاحب غرفه می شوند.

فاضلی با اشاره به فرهنگ کتابخوانی و تأثیر مشکلات عرضه کاغذ بر نشر کتاب و مطبوعات گفت: باید تلاش کنیم تا بوی مهربانی کتاب در خانواده ها جاری شود.

وی از تخفیف ۳۰ درصدی فروش کتاب در این نمایشگاه خبر داد و افزود: میزان بن ها نیز مشخص شده است لیکن به ناشران توصیه میکنم که تخفیفات را بیشتر کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تقدیر از ۳ناشر، یک کتابفروش و یک مؤلف خردسال در نمایشگاه کتاب گیلان، بیان کرد: این نمایشگاه ساعت ۱۰ صبح روز شنبه هفته آینده افتتاح می شود.

فاضلی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب فرصت خوبی برای رونمایی عملکرد یکساله نهاد های فرهنگی و هنری استان در جنب نمایشگاه است، گفت: رونمایی از کارهای هنری، بزرگداشت از افراد و فعالیت های ویژه نوجوانان و کودکان نیز در نمایشگاه انجام می شود.

وی بر مشارکت های عملی کتابخوانان و مؤلفان در هفته کتابخوانی تاکید کرد و افزود: درکنار ما باشید و پیام مارا برسانید تا این قلم ها سرپا باشند چرا که اقتصاد نشر نه با شعار بلکه فقط با عمل می چرخد.

مدیر کل ارشاد گیلان تصریح کرد: بنیاد شهید، ستاد اقامه نماز، اداره کل کتابخانه ها، حوزه هنری، کانون پرورش فکری، مرکز اسناد و کنگره شهدا نیز همچون سال های گذشته در نمایشگاه دارای غرفه هستند.

فاضلی در رابطه با ساختمان فیزیکی محل برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان، اذعان کرد: باریکه ای به نام کتاب فرهنگ ساز ما است که نیاز آن در جامعه احساس می شود و باید با همه مشکلات تلاش کنیم تا این باریکه حفظ شود.

وی با بیان اینکه در غرفه أرایی باید رقابت را در بین ناشران کشانید گفت: ما غرفه می دهیم ناشران غرفه آرایی کنند زیرا هرکس باید برای ارائه هنری خویش تلاش کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه