افزایش محسوس دما در گیلان ادامه دارد

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار سریع اداره کل هواشناسی گیلان از تداوم افزایش دما در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران در شرایط روند افزایش دما، مراقب آتش سوزی جنگل ها باشند.

افزایش محسوس دما در گیلان ادامه دارد

به گزارش ۸دی، مازیار غلامی اظهار کرد: نقشه های هواشناسی نشاندهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است بنابراین وزش باد جنوبی بویژه در ارتفاعات و دامنه ها، وزش باد گرم، روند افزایش دما و در برخی نواحی جلگه ای احتمال مه تا پایان هفته پیش بینی می شود.
وی با اشاره به افزایش شش تا ۱۲ درجه ای دمای هوا تا پایان هفته جاری ادامه داد: تا چهارشنبه وزش باد گرم به طور غالب در ارتفاعات و دامنه ها پیش بینی می شود و روزهای چهارشنبه تا جمعه نیز با تقویت جریانات جنوبی، علاوه بر ارتفاعات و دامنه ها در نواحی جلگه ای نیز وزش باد گرم (گاهی شدید) مورد انتظار است.
به گفته غلامی، طی این مدت گاهی با شمالی شدن جریانات ( بویژه در نواحی جلگه ای) وقوع پدیده مه یا رگبار و رعد و برق نیز دور از انتظار نیست.
وی آسمان امروز استان را کمی تا ابری، در برخی نواحی جلگه ای احتمال مه، گاهی افزایش ابر، بعضی نقاط رگبار و احتمال رعد و برق، وزش باد جنوبی بویژه ارتفاعات و دامنه ها عنوان و برای فردا (سه شنبه) نیز آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری، در برخی نواحی جلگه ای احتمال مه، گاهی افزایش ابر، وزش باد جنوبی (بویژه ارتفاعات و دامنه ها) و وزش باد گرم پیش بینی کرد.
غلامی با تاکید بر ضرورت پرهیز شهروندان و گردشگران از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و نواحی مجاور و نیز وزش باد شدید، به بخش های مختلف عمرانی و صنعتی توصیه کرد که نسبت به استحکام تاسیسات سازه های موقت اقدام لازم را انجام دهند.
وی از بخش های مختلف کشاورزی نظیر مرغداری ها ، پرورش دهندگان ماهی ، گلخانه داران و باغداران نیز خواست تمهیدات لازم طی روزهای پیش رو را به عمل آورند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه