رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور مطرح کرد:

لزوم افزایش تولید برنج با استفاده از دانش روز و کشاورزی نوین

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با تأکید بر لزوم افزایش تولید برنج، عوامل افزایش عملکرد را استفاده از علم در مزرعه و پیش بردن نسل جدید به سمت کشاورزی نوین، حفظ منابع آب و خاک و منابع و ذخایر ژنتیکی معرفی کرد.

لزوم افزایش تولید برنج با استفاده از دانش روز و کشاورزی نوین

به گزارش خبرنگار هشت دی، مریم حسینی در مراسم شکرانه برداشت برنج استان گیلان و اختتامیه طرح ملی بسیج همگام باکشاورز با اشاره به امنیت غذایی به عنوان مهم ترین مبحث دنیا، اظهار کرد: خطر عدم دسترسی به غذای کافی در جهان، آخرین مفهوم امنیت غذایی مطرح شده توسط بانک جهانی در سال۱۹۸۶ است.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشور های توسعه یافته فشار خود را از منابع غذایی آغاز می کنند گفت: برای برقراری تامین امنیت غذایی راهی جز دگرگونی در حوزه آموزشی، سیاست گذاری، مدیریت و بهره‌وری از آخرین یافته های خود نداریم.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور، تأمین امنیت غذایی در ایران را با تغییر نگرش در مدیریت دانش و بخش کشاورزی و انتقال آن به زمین زراعی دانست و افزود: نقش برنج پس از گندم در سبد غذایی انکار ناپذیر است.

حسینی آمریکا را یکی از بزرگترین کشورها تجارت برنج خواند و اذعان کرد: تولید تجارت برنج شمال تنها شامل ۳ تا ۵ درصد برنج جهان است.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به لزوم
افزایش تولید برنج در قالب سطح بیان کرد: باید تغیرات اقلیمی چون گرم شدن هوا، افزایش متان، سئودور و تهدید های زیستی را مدیریت کنیم.

حسینی با اشاره به استفاده از دانش روز و تغییر رویه در قالب کار تیمی، بیان کرد: همه ما در بخش های مختلف از تحقیقات، آموزش و بخش خصوصی با هم کار کردیم تا به وظیفه خود در جهت افزایش ثروت ملی عمل کنیم.

وی در رابطه با طرح تولید برنج با پتاسیل عملکرد، اذعان کرد: ما به مشارکت نیاز داریم و باید هرچه در اختیار داریم در خدمت میز برنج بگذاریم.

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور عوامل افزایش عملکرد را استفاده از علم در مزرعه و پیش بردن نسل جدید به سمت کشاورزی نوین، حفظ منابع آب و خاک و منابع و ذخایر ژنتیکی معرفی کرد و افزود: باید به گونه ای از منابع استفاده کنیم که برای آیندگان نیز باقی بماند.

 

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه