نماینده مردم صومعه سرا مطرح کرد؛

پاسخ به یک سوال مهم: آیا دلار دوباره گران می شود؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دلایل موثر در کاهش نرخ دلار تاکید کرد که دولت باید تدبیری جدی برای ایجاد ثبات در بازار ارز داشته باشد و در غیر این صورت ممکن است قیمت ارز دوباره افزایش داشته باشد.

پاسخ به یک سوال مهم: آیا دلار دوباره گران می شود؟

به گزارش ۸دی، کاظم دلخوش اباتری در خصوص دلایل کاهش نرخ ارز گفت: چند عامل موجب کاهش قیمت ارز و بازگشتن بازار ارز به حالت اولیه شد؛ هر چند که هنوز ثبات ندارد.

وی در ادامه افزود: یک عامل این است که کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کردند که با ایران مبادله تجاری و اقتصادی خواهند داشت و این موضوع تاثیر خود را روی بازار ارز گذاشته است.

این نماینده مجلس حرکات صورت گرفته در منطقه را از دیگر دلایل کاهش نرخ ارز اعلام کرد و اظهار داشت: در منطقه برخی کشورها با ما همراه هستند و برخی همراه نیستند. کشورهایی مانند امارات که با ما همراه نیستند و در حال همکاری با آمریکا هستند و به دنبال این بودند که به کشور ما به لحاظ ارز و سکه آسیب بزنند، بعد از حمله ای که یمن به امارات داشت، حساب کار دستشان آمد و حالا کار به جایی رسیده که سرمایه گذاران در حال ترک امارات هستند و این مساله بر بازار ارز کشورمان اثر داشت.

وی در ادامه افزود: همچنین موشک های ۵۷۰ کیلومتری که توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش شلیک شد و پایگاه های داعش را هدف قرار داد، مدنظر کشورهایی مانند عربستان قرار گرفته که به دنبال آشفته کردن بازار و اقتصاد ایران هستند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه برخی افراد دلارهایشان را در خانه نگهداری می کنند، گفت: آنهایی که ارز را در خانه ها نگه داشته بودند، زمانی که بازار را در سرازیری دیدند، ارزهایشان را برای فروش آوردند تا ضرر نکنند و به این ترتیب دلارهای خانگی به بازار برگشته است.

دلخوش اباتری با اشاره به اینکه اقدامات بانک مرکزی چندان تاثیری در کاهش نرخ ارز  نداشته است، اظهار داشت: اگر دولت تدبیر و مدیریت کند، بازار ارز با شرایط فعلی به سمت تثبیت می رود و گرنه باز هم قیمت ها برمی گردد و بالا می رود.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه