صادرات گوشت گرم و گوجه فرنگی ممنوع شد

امامی امین از صدور ابلاغیه ای مبنی بر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و گوشت گرم از سوی دولت تا اطلاع ثانویه خبر داد وگفت: این ابلاغیه به تمام گمرکات صادر شده و تا اطلاع ثانویه صادرات این اقلام ممنوع است.

صادرات گوشت گرم و گوجه فرنگی ممنوع شد

به گزارش ۸دی، «محمد امامی امین»با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوجه فرنگی گفت: افزایش نرخ ارز ،مشوقی برای صادرات بسیاری از کالا ها از جمله گوجه فرنگی شد به همین دلیل قیمت این محصول به طرز عجیبی در بازار افزایش یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه ما با صادرات مشکلی نداریم بیان کرد: هر چقدر صادرات کشور بیشتر باشد ما بیشتر خوشحال می شویم ولی صادرات زمانی مناسب است که ما نیاز داخلی را تامین کنیم و در مازاد به نیاز داخلی این اقدام صورت بگیرد چون بدون توجه به این مساله ،صادرات انجام  شده است لذا با مشکل کمبود محصول در داخل بازار روبرو شدیم.

وی از صدور ابلاغیه ای مبنی بر ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی و گوشت گرم از سوی دولت تا اطلاع ثانویه خبر داد و تصریح کرد: این ابلاغیه به کلیه گمرکات صادر شده  و تا اطلاع ثانویه صادرات این اقلام ممنوع است این اقدام دولت به زودی تاثیرات خود را در بازار خواهد گذاشت و کالاهای صادر شده به بازار تزریق می شوند.

مامی امین با اشاره به اعتراض کامیون داران اظهار کرد: اعتراض این قشر به شرایط موجود نیز در افزایش قیمت اقلام از جمله گوجه فرنگی بی تاثیر نبوده است لذا دستگاه های ذی مدخل در حال پیگیری مشکلات هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به افزایش قیمت گوشت گوساله هم گفت: افزایش قیمت گوشت گوساله هم مربوط به مساله صادرات است در حال حاضر همه این مشکلات منتفی و کالاهای مورد نیاز به بازار داخلی ترزیق خواهند شد و اکنون  قیمت گوشت منجمد وارداتی ۲۹ هزار توان است.

منبع: شبستان 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه