رییس اتاق بازرگانی گیلان در گفتگو با 8دی:

بازارچه های مرزی نباید نقش تخریبی در تجارت کشور داشته باشند

رییس اتاق بازرگانی گیلان با بیان اینکه بازارچه های مرزی نباید نقش تخریبی برای تجارت کشور داشته باشند، گفت: این امر بسیار مورد توجه است.

بازارچه های مرزی نباید نقش تخریبی در تجارت کشور داشته باشند

هادی تیزهوش تابان در گفت و گو با خبرنگار  ۸دی درباره وضعیت بازارهای مرزی استان اظهار کرد: بازارچه های مرزی در شرایطی که کشور در حال ورود به  تجارت جهانی است نقش آنچنانی ندارند.

رییس اتاق بازرگانی استان گیلان با اشاره به اینکه بازارچه های مناطق مرزی برخی کشور ها جهت ارتباطات و واردات و صادرات برخی کالاها در حد میزان نیاز دوطرف و حجم کالاهای زیاد مؤثر است، تصریح کرد: اما در بحث معافیت هایی که دارد در این مناطق تأثیرگذار خواهد شد.

تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه بازارچه های مرزی نقش تخریبی نباید برای تجارت کشور داشته باشند، اضافه کرد: این امر بسیار مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه بازارچه های مرزی نباید صرفا به محل فروش مایحتاج کشورها همسایه تبدیل شوند، افزود: بازارچه های مرزی برخی کالاها را به داخل کشور وارد می کنند و فعالیت بازارچه های مرزی در فروش مایحتاج مردم دو طرفه است.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به اینکه خیلی کالاها از طریق این بازارچه های مرزی در جهت تأمین مایحتاج داخل وارد می شوند، اضافه کرد: بازارچه های مرزی برای سود بری باید توجه به تأمین نیاز و مایحتاج داخل هم داشته باشند و متناسب با نیاز داخل باید کالاوارد شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه