شهادت هم‌زمان دو جوان گیلانی

رمضان و هادی دو دوست وفادار گیلانی در سال ۱۳۶۵ به جبهه اعزام شدند و هر دو در عملیات کربلای دو در منطقه عملیاتی «حاج عمران» به فیض شهادت نائل آمدند و روح ملکوتی شان به آسمانها پیوست و جسم مطهرشان در منطقه باقی ماند و پس از سالها به زادگاهشان بازگشت.

شهادت هم‌زمان دو جوان گیلانی

به گزارش هشت دی، شهید رمضان ملکی در سال ۱۳۴۹ در خانواده‌ای مومن و مذهبی در روستای جدیدان لشت نشاء چشم به جهان گشود.

وی دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در همان روستا جدیدان سپری کرد و رمضان بسیار زیباروی، دوست‌داشتنی و محبوب بود و همه اهالی روستا او را به نیکی می شناختند.

او به اسلام ناب محمدی (ص) اعتقادی عمیق و ریشه‌ای داشت و مسیر و خط امام را آگاهانه پذیرفت و برای حفظ این مسیر از هیچ‌گونه جان‌فشانی دریغ نورزید.

رمضان جوانی فرهیخته، آزاده، ناصح و عارف بود که کم و گزیده صحبت می‌کرد اما در دل‌وجانش غوغایی از عشق به مردم و میهنش جاری بود و هیچ‌گاه زیاده‌خواه نبود بلکه بهترین‌ها را برای همه می‌خواست.

وی جوانی جویای علم، معرفت و تقوا دینی بود و علاوه بر آن به‌حکم علاقه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضوری شجاعانه و عاشقانه داشت.

او با شهید هادی اصغرنژاد رابطه ای بسیار دوستانه داشت و اعزام هادی دوست و یار دیرینه اش برایش دردناک و تحمل تنهائی بسیار مشکل بود چرا که به دلیل داشتن سن کم از اعزام شهید ملکی خودداری کرده بودند.

فراق و تنهایی رمضان زیاد طول نکشید و او توانست در سال ۱۳۶۵ با یار دیرینه و دوست وفادارش شهید هادی اصغر نژاد به جبهه اعزام شود و هر دو شهید در عملیات کربلای دو منطقه عملیاتی حاج عمران به فیض شهادت نائل آمدند و روح ملکوتی شان به آسمانها پیوست و جسم مطهرشان در منطقه باقی ماند.

پیکر پاک و مطهر شهید رمضان ملکی پس از گذشت سالها از عملیات کربلای ۲ به زادگاهش لشت نشا منتقل شد و همراه با دوست شهیدش هادی اصغرنژاد در کنار هم به خاک سپرده شدند تا آرامگاه این دو شهید بزرگوار زیارتگاه رهروان راه پاکشان باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه