رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

توسعه کتابخانه های عمومی در استان نیازمند جلب خیرینی از جنس کتاب و فرهنگ است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان بر لزوم هم افزایی همه دستگاه های استان با مجموعه کتابخانه ها در جهت توسعه کمی و کیفی این مجموعه تاکید کرد.

توسعه کتابخانه های عمومی در استان نیازمند جلب خیرینی از جنس کتاب و فرهنگ است

به گزارش ۸دی، محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت و مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با کرمی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر رشت در این دیدار ضمن تبریک انتصاب کرمی به عنوان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، بر توسعه تعامل شورای اسلامی با مجموعه کتابخانه ها اظهار امیدواری کرد.

محمدحسن عاقل منش از کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های فرهنگی استان یاد کرد و با بیان اینکه این مجموعه می تواند با جلب تعامل همه ارگانها و نهادها و هم افزایی بیشتر مسیر پیشرفت فرهنگی در حوزه کتاب را هموار کند، خاطرنشان کرد: یکی از مباحث اصلی و دارای اولویت زیاد در مجموعه کتابخانه های عمومی حوزه انجمن خیرین کتابخانه ساز و حامیان کتاب استان هستند که امیدواریم با جلب همکاری خیرین این حوزه نیز فعال شود.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان با اشاره به تجربه موفق سازمان نوسازی مدارس و حوزه سلامت در جلب مشارکت خیرینی از جنس فرهنگ و سلامت و گفت: توسعه کتابخانه های عمومی در استان نیازمند جلب خیرینی از جنس کتاب و فرهنگ می باشد.

*کرمی: همکاری های بیشتری با دستگاه های فرهنگی برای توسعه امر کتابخوانی خواهیم داشت
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های شورای اسلامی شهر رشت از اقدامات فرهنگی مجموعه کتابخانه ها به ویژه در برگزاری هشتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، یکی از مهمترین اولویت های خود را همکاری بیشتر با دستگاه های فرهنگی برای توسعه امر کتابخوانی در استان عنوان کرد.

*جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان با موضوع تکمیل کتابخانه های در دست احداث برگزار می شود
کرمی با اشاره به پیشینه غنی مردم گیلان در حوزه های فرهنگی، تاریخی و نیز سنتهای دیرین مردمان این منطقه بیان کرد: در حوزه کتاب و کتابخوانی شایسته مردم این دیار نیست و باید همه در کنار هم برای حل این موضوع سهیم باشیم. وی تکمیل کتابخانه مرکزی و استفاده از تمام ظرفیت این مجموعه را نخستین خواسته فرهنگی مردم استان و خصوصا شهر رشت از مسئولین استانی عنوان کرد و با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد این پروژه با کمک خیرین و جذب اعتبارات کافی تکمیل شود، از برگزاری جلسات انجمن خیرین کتابخانه ساز استان با دستور جلسه تکمیل کتابخانه های عمومی در دست احداث در روزهای آتی خبرداد.

*یکی از رسالت های اصلی و مهم مجموعه کتابخانه های عمومی، آگاهی بخشی به مردم است
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان در ادامه یکی از رسالت های اصلی و مهم مجموعه کتابخانه های عمومی را آگاهی بخشی به مردم طبق سند چشم انداز۱۴۰۴ عنوان و اجرای برنامه های فرهنگی، کارگاه های مختلف آموزشی و برنامه های ویژه برای کتابداران را در جهت رسیدن به این هدف مهم یادکرد.

کرمی همچنین اقدامات دیگر این مجموعه برای تحقق سند توسعه مجموعه کتابخانه ها را راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار در استان، ارسال کوله های کتاب به مناطق روستایی فاقد کتابخانه و راه اندازی پیک دانش ویژه ممدجویان، اعضای روشندل و دارای معلولیت های جسمی و کم توانان عنوان کرد.

وی همچنین دسترسی آسان اعضا و علاقمندان به منابع کتابخانه های را از دیگر اقدامات نهاد کتابخانه ها دانست و خاطرنشان کرد: سامانه مدیریت کتابخانه های عمومی کشور samanpl.ir این امکان را به همه اعضا داده که با عضویت در یکی از کتابخانه های عمومی، از منابع همه کتابخانه ها در سراسر کشور بهره مند شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه