کاهش واردات موز به کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری

تازه‌ترین آمار تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد که واردات موز در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲.۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲.۰۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش واردات موز به کشور در ۴ ماهه نخست سال جاری

به گزارشهشت دی، در چهار ماه نخست سال جاری ۱۸۰ هزار و ۷۰۶ تن موز به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۲۳۱ هزار دلار به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲.۶۶ درصد و ارزشی ۲.۰۳ درصد کاهش یافته است.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در چهار ماه نخست سال جاری ۱۸۰ هزار و ۷۰۶ تن موز سبز تازه یا خشک کرده به ارزش ۱۷۶ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۶۵۱ دلار به ایران وارد شده است.

واردات موز به ایران ۱.۵۶ درصد از وزن کل و ۱.۱۶ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.

این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۳ هزار و ۶۳۹ تن موز به ایران وارد شده بود که ۲.۰۷ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.

همچنین ارزش واردات موز در میان کل کالاهای وارداتی ۱۷۹ میلیون و۸۷۹ هزار و ۱۴۲ دلار بود که از لحاظ ارزش نیز ۱.۱۴ درصد از کل ارزش واردات در آن مدت را شامل می‌شد.

به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که واردات موز در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۲۲.۶۶ درصد و از لحاظ ارزش ۲.۰۳ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه