بالا بودن آمار جراحی‌های زیبایی کشور نسبت به متوسط دنیا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: آمار اعمال جراحی زیبایی در کشور نسبت به متوسط دنیا بالاتر است.

بالا بودن آمار جراحی‌های زیبایی کشور نسبت به متوسط دنیا

به گزارش هشت دی،ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت   اظهار کرد: اخیرا برخی مردم برای تزریق بوتاکس و سایر عمل‌های زیبایی به آرایشگاه‌ و سایر مراکز غیر پزشکی مراجعه می‌کنند که این کار باعث  صدمه جدی به آن ها می‌شود و سلامتی این افراد را به شدت تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: هرگونه تزریق و عمل زیبایی در مراکز غیر مجاز باعث ایجاد عفونت‌های مختلف می‌شود هرچند  این اقدام کاملا غیر قانونی است و با آن برخورد می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از مردم درخواست می کنم که از مراجعه به مراکز غیر مجاز جهت انجام عمل‌های زیبایی به شدت پرهیز کنند چرا که وزارت بهداشت و صنف مربوطه و همچنین دستگاه‌های نظارتی برخورد جدی با این اماکن می‌کنند.

حریرچی تأکید کرد: برخی افراد اقدام به برگزاری سمینارهای عمل زیبایی و تزریق بوتاکس برای یک صنف غیر مجاز انجام می‌دهند که آن‌ها در مسئولیت انجام  این کار غیر قانونی  دخیل بوده و برخوردجدی با متخلفان می‌شود.

خطر بیخ گوش  طرفداران اعمال جراحی زیبایی

وی گفت: در شرایط فعلی تعداد عمل‌های زیبایی در مراکز مجاز پزشکی بسیار بیشتر از متوسط دنیا است و همین عمل‌ها عوارض زیادی را به همراه داشته است که در طولانی مدت در افرادی که تحت اعمال جراحی زیبایی قرار گرفتند، بروز می‌کند.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: برخی از خانواده‌ها برای عمل‌های زیبایی‌ که عمدتا غیر ضروری هستند هزینه‌های هنگفتی را متحمل می‌شوند.

حریرچی یادآوری کرد: انجام تزریقات و عمل‌های زیبایی در مراکز غیر مجاز باعث بروز عوارض متعددی می‌شود و همین مسئله هزینه‌های زیادی را درحوزه سلامت کشور به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه