چرا قیمت میوه در بازار بالا رفت؟

اسدالله کارگر از افزایش ۱۰ درصدی قیمت موز و گیلاس در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو موز با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته از ۵ هزار و ۵۰۰ به ۷ هزار و ۲۰۰ و گیلاس از ۱۸ هزار به ۲۱ هزار تومان رسید.

چرا قیمت میوه در بازار بالا رفت؟

به گزارش ۸دی،یک مقام مسئول گفت: هر کیلو موز با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته به ۷ هزار و ۲۰۰ و گیلاس به ۲۱ هزار تومان رسید.

اسدالله کارگر از افزایش ۱۰ درصدی قیمت موز و گیلاس در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو موز با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته از ۵ هزار و ۵۰۰ به ۷ هزار و ۲۰۰ و گیلاس از ۱۸ هزار به ۲۱ هزار تومان رسید.

به گفته وی، قیمت سایر اقلام میوه درجه یک نسبت به هفته‌های اخیر ناشی از تگرگ زدگی و سرمازدگی بهاره با نوسانات جزئی در بازار همراه است.

کارگر قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: سرمازدگی بهاره به مرور تأثیر خود را ناشی از کمبود عرضه در بازار خواهد گذاشت چرا که قیمت میوه تابع عرضه و تقاضاست و به همین دلیل نوسان روزهای نخست هفته در بازار میوه با پایان هفته متفاوت است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو انبه را ۸ تا ۱۸ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو انگور بی‌دانه زرد ۴ تا ۱۰ هزار، انگور عسگری ۴ تا ۹ هزار، آلبالو رسمی ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار، آلبالو تخم خارجی ۵ تا ۸ هزار، آلو زرد ۲ تا ۶ هزار، آلو سیاه ۲ تا ۴ هزار، توت فرنگی ۵ تا ۱۶ هزار، خربزه یک هزار و ۲۰۰ تا ۴ هزار، طالبی ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، طالبی شاه پسند یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی با اشاره به نرخ سایر میوه ها در بازار بیان کرد: هم اکنون هر کیلو زرد آلو ارومیه با نرخ ۷ تا ۱۳ هزار، زرد آلو بادامی ۳ تا ۱۰ هزار، سیب گلاب ۵ تا ۱۸ هزار، شلیل شبرنگ ۳ تا ۸ هزار،گیلاس ۸ تا ۲۱ هزار،گیلاس صورتی ۴ تا ۹ هزار، هلو یک هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، هلو زعفرانی ۴ تا ۸ هزارتومان در میدان عرضه می شود.

کارگر نرخ هر کیلو بادمجان دلمه ای را ۸۰۰ تا ۲ هزار ۶۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو بادمجان گلخانه‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پیاز زرد ۶۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰، پیاز شیری ۷۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰،گوجه زیتونی ۴ تا ۱۰ هزار،گوجه فرنگی گلخانه ۲ تا ۴ هزار و ۵۰۰،گوجه فرنگی نو ۸۰۰ تا ۲ هزار،سیر تازه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۸ هزار، غوره عسگری ۳ هزار تا ۵ هزار و ۵۰۰، غوره آبگیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰،فلفل تند ریز ۳ تا ۷ هزار، فلفل دلمه رنگی ۲ تا ۷ هزار، فلفل دلمه سبز یک هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰، فلفل دلمه شیرین ۶ تا ۱۲ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی ادامه داد: قیمت هر کیلو کرفس یک هزار تا ۲ هزار،کلم بروکلی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار،لوبیا سبز ۲ تا ۴ هزار، هویج یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰،کاهو رسمی یک هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰،کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، سیب زمینی ۶۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و سیب زمینی استانبولی یک هزار تا ۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ و سبزی جور(پلو،آش،قورمه) ۷۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

منبع: انتخاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه