ترجمه کتاب”روانشناسی ورزش “

کتاب “روانشناسی ورزش “(مفاهیم و کاربردها) ترجمه و منتشر شد.

ترجمه کتاب”روانشناسی ورزش “

به گزارش هشت دی،سعید رهسپار مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: کتاب” روانشناسی ورزش” (مفاهیم و کاربردها) ترجمه دکتر عباس صادقی دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه گیلان به همراه مهناز مرامی، منیره حسن زاده و کرامه ثاقبی دانشجویان دکترای تخصصی روانشناسی از سوی انتشارات دلکام رشت به چاپ رسید.
وی افزود: کتاب” روانشناسی ورزش ” (مفاهیم و کاربردها) تألیف ریچارد اچ. کاکس و ترجمه دکتر عباس صادقی در ۱۰ فصل به نگارش درآمده است.
مسئول روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: در فصل اول این کتاب به تعریف، توصیف، تاریخچه روانشناسی ورزش پرداخته شده است و فصل دوم به مفهوم شخصیت به عنوان مشخصه درونی افراد اشاره شده و علاوه بر تعریف شخصیت به معرفی نظریه‌های شخصیت توجه شده است ودرفصل سوم به اعتماد به نفس و نظریه‌های انگیزشی می‌پردازدو فصل چهارم هم به نظریه دیدگاه هدف و در فصل پنجم هم به ورزش‌های جوانان، فوائد و مضرات آن پرداخته شده است.
سعید رهسپار تصریح کرد:از فصل ششم تا دهم به جایگاه تمرکز و توجه در ورزش، هیجانات منفی مثل اضطراب ، استرس اشاره ، نظریه  u جایگزین های این نظریه و راهبردهای مقابله و مداخله با استرس در ورزش و هدف گذاری در ورزش می پردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه