هشت دی گزارش می دهد:

خشکسالی شدید در مزارع برنج/ “گیلان کم آب” قربانی می گیرد!

کشاورزانی که تمام هزینه های سنگین و کار طاقت فرسای آماده سازی و کاشت برنج را متحمل شده اند حالا و در آستانه فصل برداشت دغدغه نابودی محصولاتشان را دارند.

خشکسالی شدید در مزارع برنج/ “گیلان کم آب” قربانی می گیرد!

به گزارش ۸دی، گرمای هوای شدید و کم سابقه اخیر در گیلان مشکلات بسیاری برای کشاورزان ایجاد کرد. کمبود آب موجب خشک شدن برخی از مزارع برنج شده بطوری که دسترنج کشاورزان را در خطر نابودی قرار داده است.

این امر به دغدغه کشاورزان بدل شده و کار به چایی رسیده که برخی مزارع کاملا خشک شده و ساقه های برنج در یک قدمی نابودی قرار گرفته است.

 

کشاورزانی که تمام هزینه های سنگین و کار طاقت فرسای آماده سازی و کاشت برنج را متحمل شده اند و تمام توجه شان معطوف به مراقبت از شالیزار شده است، حالا و در آستانه فصل برداشت دغدغه نابودی محصولاتشان را دارند و چاره ای برای رفع این مشکل نمی بینند.

تصاویر زیر شالیزارهای روستاهای تالش را نشان می دهد که عملا در مرز از بین رفتن محصول قرار گرفته است.

 

لازم بذکر است در بسیاری از مناطق کشاورزان برای تامین آب مزارع ناچار به استفاده از پمپ آب و چاه کشاورزی هستند که قطعی گاه و بی گاه برق در این روزها کار را برای کشاورزان سخت تر و مشقت بار تر کرده است.

در این بین عدم برنامه ریزی مناسب از سوی دست اندرکاران و ارگان های مسئول دست به دست هم داده تا تهدید نابودی و ضرر و زیان گریبان تولید ملی را بگیرد و افرادی که تنها دارایی شان همین مزارع برنج است در خطر از دست دادن سرمایه خود هستند.

بنابر این گزارش شدت خشکسالی کار را به جایی رسانده که مردم برای نماز طلب باران گرد هم آمده اند و در برخی روستاهای تالش از درگاه خداوند حاجت باران دارند.

به گزارش ۸دی بارش باران امروز در برخی نقاط گیلان شاید علاجی موقت و یکی دو روزه باشد اما به هیچ وجه کامل نیست و این مشکل بزرگ به قوت خود باقیست که توجه بیش از پیش مسئولان در رسیدگی به وضعیت کشاورزان را می طلبد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه