دستاورد جام جهانی خوب؛ ایران در دروازه اروپا

تاکید ویژه کارلوس کی‌روش روی افزایش سطح کیفیت تمرینی و بدنی بازیکنان در سال‌های گذشته باعث شده بود بازیکنانی که خودشان را در قواره تیم ملی می‌بینند در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۱۸ راه بازی در اروپا و حتی لیگ ستارگان قطر را در پیش بگیرند.

دستاورد جام جهانی خوب؛ ایران در دروازه اروپا

به گزارش ۸دی، تصمیمی که اغلب هم نتیجه مثبتی داشت و باعث پیشرفت بازیکنان شد و تیم ملی در جام جهانی نتایج مثبتی گرفت و بازیکنان هم اغلب نمایش‌های درخشانی داشتند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی تعداد لژیونرهای فوتبال ایران بیشتر شود. ضمن اینکه توقع می‌رود لژیونرهای فعلی هم وضعیت بهتری پیدا کنند و با پیشنهادهای بهتری مواجه شوند.

وحید امیری

قبل از شروع مسابقات به نظر نمی‌‌رسید جو نفرات اصلی تیم ملی در روسیه باشد. اما نمایش‌های خوبش در هر ۳ بازی باعث شد حضورش در ترکیب نه تنها هیچ منتقدی نداشته باشد بلکه همه منتظر بودند او کار ویژه‌ای در جام جهانی بکند. لایی به جرارد پیکه مدافع تیم ملی اسپانیا اگرچه ارزش امتیازی برای تیم ملی نداشت اما تصویر ماندگاری از او ساخت. گذشته از این لایی، دوندگی و تلاش فراوانش باعث افزایش توجهات به او شد. حالا خبر رسیده دو باشگاه آگزبورگ آلمان و سلتاویگوی اسپانیا به او پیشنهاد داد‌ه‌اند. امیری البته بازیکن آزاد است و پیشنهاد پرسپولیس را هم در جیب دارد. ولی لژیونر شدنش دور از ذهن نیست.

علیرضا بیرانوند

دروازه‌بان جسور تیم ملی در روسیه موفقیت غیر منتظره‌ای را تجربه کرد. او اصلی‌ترین سوژه نوشته‌ها و توئیت‌های طنز کاربران فضای مجازی و نویسنده‌های رسانه‌ها تا قبل از دقیقه ۹۴ بازی ایران و مراکش بود. اما بعد از گلی که تیم ملی در آن دقیقه به مراکش زد وضعیت ۱۸۰ درجه تغییر کرد. او در بازی با اسپانیا هم عالی عمل کرد و روی گل عجیب اسپانیا مقصر نبود. شاهکار او اما در بازی سوم مقابل پرتغال رخ داد. جاییکه توانست پنالتی فوق رونالدو را که پنالتی‌زن قهاری است مهار کرد. او قطعا با پیشنهادات خوبی روبرو خواهد شد. اما با پرسپولیس قرارداد دارد و برای لژیونر شدن باید رضایت این باشگاه را بگیرد.

کریم انصاری فرد

مهاجم تیم ملی که در یونان فصل موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشت در جام جهانی وضعیت متفاوتی را تجربه کرد. کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت از او در پست هافبک استفاده کند که تصمیم ریسکی و خطرناکی به نظر می‌رسید اما به عقیده اغلب کارشناسان جواب داد و کریم در روسیه هم موفقیت غیرمنتظره‌ای داشت. البته بازی کردن او در پست هافبک باعث کاهش توجهات به او نشده است. تمام پیشنهادهایی که او قبل از شروع جام جهانی داشت پیشنهادهایی بود که او را به عنوان مهاجم در نظر گرفته بودند. کریم از یونان، ترکیه و اسپانیا هم پیشنهاد دارد اما احتمال حضورش در بوندس لیگا بیشتر است.

رامین رضاییان

مهره مورد علاقه کارلوس کی‌روش در جام جهانی هم تائید او را گرفت و در هر ۳ بازی تیم ملی فیکس بازی کرد. رامین قبل از شروع مسابقات و در بازی‌های دوستانه تمام تردیدها را در مورد خودش از بین برد. از او هم انتظار درخشش نمی‌رفت اما انصافا فراتر از انتظار ظاهر شد. هم در دفاع هم در حمله موثر و وظیفه شناس بازی کرد. فداکاری او در بازی با اسپانیا و در صحنه‌ای توپ روی خط دروازه ایران بود از تصاویر ماندگار تیم ملی در روسیه بود. او به گفته خودش مشکلی برای جدایی از اوستنده ندارد و اگر پیشنهاد بهتری دریافت کند حتما می‌پذیرد. اگر هم نه که در همان اوستنده می‌ماند.

امید ابراهیمی

ژنرال خط میانی استقلال غیر منتظره‌ترین تغییر در ترکیب تیم ملی بود. غیبت سعید عزت اللهی در بازی اول مقابل مراکش او را به ترکیب اصلی رساند اما نمایش دلاورانه او کاری کرد که کی‌روش در بازی‌های بعدی هم از امید استقلالی‌ها استفاده کند. تکل فداکارانه او در بازی با مراکش که باعث آسیب دیدن دنده‌هایش شد هم یکی از غرورآمیزترین اتفاقات جام جهانی برای ایرانی‌ها بود. ابراهیمی که یکی از بازیکنان مورد علاقه شفر است حالا بازیکن آزاد محسوب می‌شود و برای جدایی از استقلال مشکلی ندارد. شنیده می‌شود او پیشنهادات زیادی از لیگ ستارگان قطر دارد و احتمال لژیونر شدنش‌ می‌رود اما شفر اصرار دارد او در تیمش بماند.

 

منبع: سازندگی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه