بهار امسال هیچ استانی از افزایش دما در امان نماند

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از افزایش ۰.۸ درجه‌ای دما در بهار سال جاری نسبت به میانگین بلندمدت خبر داد و گفت: در فصل بهار در هیچ استانی کاهش دما ثبت نشد.

بهار امسال هیچ استانی از افزایش دما در امان نماند

به گزارش ۸دی،صادق ضیائیانشرایط دمایی کشور را طی بهار سال جاری تشریح کرد و اظهارکرد: متوسط دمای بلندمدت کشور در فصل بهار ۲۰.۳ درجه سلسیوس بود بنابراین امسال در فصل بهار میانگین دمای کشور نسبت به مدت مشابه در بلندمدت ۰.۸ درجه سلسیوس افزایش داشت.

وی با اشاره به افزایش دما در همه استان‌های کشور طی فصل بهار اظهار کرد: در بهار امسال هیچ استانی نداشتیم که نسبت به میانگین بلندمدت خود کاهش دما داشته باشد. با این وجود استان‌های مرکزی، همدان و تهران طی سه ماه گذشته کمترین افزایش دما را در بین سایر استان‌ها تجربه کردند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی در ادامه گرم‌ترین استان‌های کشور را در بهار ۹۷ برشمرد و گفت:‌ در بهار امسال دمای سیستان و بلوچستان ۱.۳ درجه‌ سلسیوس نسبت به میانگین بلندمدت این استان افزایش داشته همچنین در فصل بهار هر سه استان‌ بوشهر، کرمان و خوزستان ۱.۲ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت خود افزایش دما را ثبت کردند.

ضیائیان به شرایط دمایی کشور در خردادماه اشاره و اظهار کرد: در ماه گذشته متوسط دمای کشور نسبت به بلندمدت یک درجه سلسیوس افزایش داشت. لازم به ذکر است متوسط دمای بلندمدت خرداد ماه ۲۵.۲ درجه سلسیوس است.

وی با اشاره به اینکه در خردادماه استان‌های همدان و مرکزی ۰.۲ درجه سلسیوس کاهش دما داشتند، گفت: در ماه گذشته استان زنجان تغییرات دمایی نسبت به بلندمدت نداشت اما سایر استان‌ها با افزایش دما مواجه شدند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان اظهارکرد: در ماه گذشته نسبت به میانگین بلندمدت استان خوزستان با ۱.۸ سلسیوس افزایش دما گرمترین استان ثبت شد. همچنین کرمان و یزد به ترتیب ۱.۷ و ۱.۵ درجه سلسیوس نسبت به بلندمدت خود افزایش دما داشتند و بیشترین اختلاف دمایی در خرداد ماه برای این استان‌ها ثبت شد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه