گلایه رئیس انجمن بیماران مبتلا به سرطان از کمبود دارو

​رئیس انجمن بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی از کمبود برخی از داروهای این بیماران در داروخانه هلال احمر گلایه کرد.

گلایه رئیس انجمن بیماران مبتلا به سرطان از کمبود دارو

به گزارش هشت دی،حمید حریری با اشاره به اینکه برخی از داروهای بیماران مبتلا به سرطان به صورت کشوری کم یاب هستند، گفت: اما برخی از داروها نیز به صورت موردی در داروخانه هلال احمر کم یاب می شود که این امر بیمار را با مشکل مواجه می کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ذی ربط باید تدبیر لازم را برای تامین داروهای این بیماران بیندیشند، افزود: بیمار اگر داروی مورد نیاز خود را از شهر مشهد خریداری کند تخفیف آنچنانی را نمی تواند دریافت کند هر چند اگر فاکتورها را ارائه دهد این انجمن مقداری تخفیف را برای آن ها خواهد گرفت.
حریری در پاسخ به این سوال که آیا قیمت داروها نیز طی سال گذشته افزایش یافته است؟ اظهار کرد: قیمت داروها کمی بالا رفته است اما بیماران در تامین داروهای خارجی که تحت پوشش بیمه نیز نیستند به علت قیمت بالا با مشکل مواجه هستند.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال داروی ان زالاتامین که برای سرطان پروستات استفاده می شود ۱۲ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۶۵۰ تومان است اما یک بیمار باید چگونه این رقم را برای خرید تهیه کند؟
رئیس انجمن بیماران مبتلا به سرطان خراسان شمالی در ادامه با تصریح بر اینکه طرح تحول سلامت برای بیماران مبتلا به سرطان آن طور که باید و شاید بسته حمایتی خوبی ندارد، توضیح داد: بر طبق این طرح باید ۹۰ درصد هزینه درمان بیمار بستری شده در بیمارستان توسط دولت پرداخت شود اما امروز از بیمار بستری شده در بیمارستان برای امر شیمی درمانی، هزینه ای دریافت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید بیش از این به فکر این نوع از بیماران باشیم، خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران مبتلا به سرطان در خط فقر قرار دارند و اگر به آن ها خدمات ارزان قیمت دولتی ارائه نشود آن ها توان مراجعه به بخش خصوصی را نخواهند داشت.
حریری گفت: پتکسین یک نوع اسکن قوی است که رشد تومور سرطان را نشان خواهد می دهد و تعدادی از پزشکان بیماران خود را برای گرفتن این عکس می فرستند اما هزینه آن چهار میلیون تومان است اما آیا یک بیمار با این هزینه های بالا توان پرداخت این رقم را دارد؟
به گفته وی طی سال گذشته ۱۶ بیمار از طریق این انجمن برای گرفتن عکس پتکسین به مراکز مربوطه ارجاع داده شدند که تمامی هزینه ها توسط این انجمن پرداخت شد.
وی تعداد بیماران تحت پوشش این انجمن را دو هزار و ۲۸۶ نفر بیان کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه