رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور:

بیمه ۲۰۰ هزار نفر که کارگر ساختمانی نبودند، قطع شد/جایگزینی ۸۳ هزار نفر در مرحله اول

اکبر شوکت اعلام کرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور داده است که بیمه ۲۰۰ هزار نفر که کارگر ساختمانی نبوده‌اند قطع شود و به جای آنها اسامی کارگران ساختمانی واقعی وارد لیست شود.

بیمه ۲۰۰ هزار نفر که کارگر ساختمانی نبودند، قطع شد/جایگزینی ۸۳ هزار نفر در مرحله اول

به گزارش ۸دی، اکبر شوکت (رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور و عضو کارگری هیات امنای سازمان تامین اجتماعی) گفت: با دستور «سیدتقی نوربخش» مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیمه ۲۰۰ هزار نفر که کارگر ساختمانی نبوده‌اند قطع شده است و به جای آنها قرار است اسامی کارگران ساختمانی واقعی وارد لیست شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول تنها ۸۳ هزار کارگر ساختمانی در سراسر کشور جایگزین می‌شوند، گفت: آقای نوربخش تاکید کرده‌اند که کارگران واقعی هرچه سریعتر جایگزین متخلفان شوند که از این بایت از ایشان تشکر می‌کنیم. همین جا تاکید می‌کنم که ثبت‌نام جدید تنها از طریق سامانه پالایش بیمه کارگران ساختمانی انجام می‌شود لذا شعباتی از تامین اجتماعی که از این دستور تخلف کنند و افراد متقاضی را از طریق سامانه تحت پوشش قرار ندهند، به بخش تخلفات اداری سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور افزود: از این بعد به هر طریقی جلوی متخلفان می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم که حتی بتوانند خود را وارد سامانه کنند تا بعد بیمه‌شان را قطع کنیم. بلکه آنها را از طریق بانک رفاه ایرانیان و بازرسی انجمن‌های صنفی شناسایی می‌کنیم.

شوکت در پایان گفت: این اتفاق خوب بدون همکاری نردیک انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با سازمان تامین اجتماعی ممکن نمی‌شد. باید اضافه کنم که دستورالعمل جایگزینی افراد متقلب با کارگران ساختمانی واقعی به شعبات تامین اجتماعی سراسر کشور ابلاغ شده است.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه