مصرف سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر مکشوفه در داروسازی

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت:سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر در داروسازی مصرف می‌شود.

مصرف سالیانه ۴۰۰ تن موادمخدر مکشوفه در داروسازی

به گزارش هشت دی، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا دارو ؛ با اشاره به مصرف مواد مخدر در تولید برخی داروها در صنعت داروسازی کشور گفت: سالیانه ۴۰۰ تن مواد مخدر برای تولید دارو در صنعت داروسازی استفاده می‌شود که عمده یا تمام آن از مواد مخدر مکشوفی تامین می‌شود.

جهانپور ادامه داد: موادمخدر مکشوفی از قاچاقچیان برای تولید انواع دارو‌های مسکن با خاصیت مخدر از جمله کدئین ها، مورفین یا دارو‌های آنتاگونیست و داروهای ترک اعتیاد مصرف می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو به موارد مصرف دارو‌های تولیدی از موادمخدر اشاره کرد و گفت: دارو‌های تولید شده از مواد مخدر عمدتا در بیماران بیمارستانی و در مواردی در برخی از بیماران سرپایی مصرف می‌شود.

جهانپور تصریح کرد: بخشی از مواد مخدر مکشوفی از قاچاق برای تولید متادون و شربت‌های ترک اعتیاد مصرفی در کلینیک‌ها یا مراکز ترک و نگهداری معتادان استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: کاربرد اصلی دارو‌های تولید شده از مواد مخدر در تسکین درد‌های شدید و متوسط یاترک اعتیاد به مخدر است البته از مواد مخدر برای تولید داروی مخدر بیهوشی در حین جراحی نیز استفاده می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: بر روی تولید دارو‌های ساخته شده از موادمخدر نظارت‌های دقیق و جدی صورت می‌گیرد.

گفتنی است، در سال گذشته بر اساس آمار نیروی انتظامی، بالغ بر ۸۰۸ تن انواع مواد مخدر و روان‌گردان در سطح کشور از سوی همه دستگاه های مسئول اعم از پلیس، وزارت اطلاعات، گمرکات، سپاه کشف و ضبط شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه