چین: ترامپ آغازگر جنگ است

در حالی که اختلافات تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان به سرعت رو به افزایش است، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام تلافی‌جویانه قبلی چین، تهدید کرد که تعرفه ۱۰ درصدی بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین اعمال نماید.

چین: ترامپ آغازگر جنگ است

به گزارش هشت دی، ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد، وی از رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا خواسته تا محصولات چینی‌ای را که مشمول تعرفه‌های جدید خواهند شد شناسایی نماید.

 وی افزود، این اقدام به تلافی تصمیم اخیر چین مبنی بر افزایش تعرفه وارداتی بر ۵۰ میلیارد دلار کالای آمریکایی صورت می‌گیرد. اعلام روز جمعه آمریکا مبنی بر وضع تعرفه بر کالاهای آمریکایی موجب این تصمیم چین شده بود.

ترامپ گفت: پس از تکمیل فرآیند حقوقی، در صورتی که چین از تغییر رویه اش خودداری کند، و بر تعرفه‌های جدیدی که اعلام کرده اصرار ورزد، این تعرفه‌ها اجرایی خواهد شد.

به دنبال انتشار این خبر، ارزش شاخص بورس‌های جهانی کاهش یافت و ارزش دلار و یوان چین شاهد افت بود.

وزارت بازرگانی چین با متهم کردن واشنگتن به آغاز جنگ تجاری گفته، در صورتی که آمریکا فهرست جدیدی از تعرفه‌ها بر کالاهای چینی را منتشر سازد، پکن با اقدامات کمی و کیفی به این تصمیم واکنش نشان خواهد داد.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است: آمریکا آغازگر جنگ تجاری بوده و مقررات بازار را نقض کرده است و دارد نه تنها به منافع مردم چین و آمریکا بلکه کل جهان لطمه می‌زند.

چین تصریح کرده که اگر آمریکا در اقدامی غیرعقلانی فهرست جدیدی از تعرفه‌ها را منتشر سازد، پکن اقدامات متقابل قدرتمندی را برای حمایت از منافع چین و مردم این کشور اتخاذ خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه