سخنان جدید آخوندی با چاشنی “تسلیم”؛ «آمریکا را نباید نادیده گرفت»

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که آمریکا کشور قدرتمندی است و نباید آنرا نادیده گرفت، گفت: برجام می‌تواند ضامن امنیت جهانی بوده و تعاملات اقتصادی کشور را تسهیل کند.

سخنان جدید آخوندی با چاشنی “تسلیم”؛ «آمریکا را نباید نادیده گرفت»

به گزارش ۸دی، عباس آخوندی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی با اشاره به خروج آمریکا از برجام،‌ اظهار کرد:‌ خروج آمریکا از برجام به عنوان کشوری قدرتمند تلاطم‌هایی را در دنیا به وجود می‌آورد و  این اقدام نمی‌تواند مورد چشم‌پوشی قرار بگیرد.

وی با بیان این‌که برجام می‌تواند ضامن امنیت جهانی بوده و تعاملات اقتصادی کشور را تسهیل کند به برگزاری نمایشگاه بین المللی ریلی اشاره کرد و افزود: حدود ۹۰ شرکت خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند و این نشان می‌دهد که ایران با دنیا تعامل دارد.

وی با بیان این‌که ایران کشوری است که بر اساس قانون اسلام و قانون اساسی به تعهدات خود در برجام پایبند است، تصریح کرد: توسعه ریلی در ایران بیش از یک ابلاغ و به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفه است. با وجود تنگناهای مالی شاهد این توسعه به‌طور هم‌زمان در بخش‌های مختلف ریلی هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی ۴۷ میلوین تن بار از طریق راه‌آهن در سال ۹۶ از پیگیری اتصال چشمه‌های بار به شبکه ریلی خبر داد و گفت: بر این اساس ۳۰۰ کیلومتر در قالب قطعات ۲ تا ۲۰ کیلومتری در حال اجراست که در نهایت باعث تغییر رفتار حمل‌ونقل می‌شود.

آخوندی با یادآوری این‌که سالانه ۱.۷ میلیارد سفر در حومه شهرها انجام می‌شود، اظهار کرد: توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای نیازمند تغییر رفتار شهروندان است، یعنی آن‌ها باید برای سفر ریل را انتخاب اول قرار دهند که لازم است  نظام شهرسازی باید تغییر کند و مبتنی بر ریل باشد.

وی از اجرای طرح‌های مختلف برای توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای خبر داد و با اشاره به این‌که منابع مالی پروژه‌ها از طریق کشورهایی مانند چین و روسیه تامین می‌شود، افزود:‌ در نمایشگاه امسال قرارداد تامین منابع مالی بین بازار سرمایه و بخش خصوصی به مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان امضا می‌شود، ضمن این‌که از چند پروژه در حوزه استارت آپ‌ها رونمایی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه