کدام گزینه کی‌روش جانشین چشمی می‌شود؟

مجید حسینی همان فاکتورهایی را دارد که کی‌روش می‌خواهد. حسینی در دقت پاس و مجموع عملکردهای دفاعی از پژمان منتظری و محمدرضا خانزاده بهتر است.

کدام گزینه کی‌روش جانشین چشمی می‌شود؟

به گزارش ۸دی، مصدومیت روزبه چشمی یکی از تلخ‌ترین خبرهایی بود که از تمرین تیم ملی به گوش رسید. چشمی که مقابل مراکش همه پیش‌بینی‌ها را به هم زده بود و نمایش قابل قبولی داشت حالا بخاطر مصدومیت از ناحیه عضله پا، ادامه جام‌جهانی را از دست داد. حالا کی‌روش ۴۸ ساعت فرصت دارد که جانشین بازیکن مصدوم‌اش را پیدا کند. گزینه‌های کی‌روش نسبتا محدود هستند و از بین مجید حسینی، پژمان منتظری و محمدرضا خانزاده یکی انتخاب خواهد شد. شاید حالا کی‌روش بیشتر از نبردنِ سیدجلال حسرت بخورد.

مجید حسینی: بهترین مدافع دعوت شده به تیم ملی از نگاه نمرات سایت نود، در بازی مقابل مراکش مشخص شد که مورد اعتماد کی‌روش هم هست. در آن مسابقه که امید ابراهیمی مصدوم شد، دوربین‌ها روی پژمان منتظری زوم کردند و به نظر گزینه تعویض بود. ولی کی‌روش، مدافع ۲۱ ساله‌اش را صدا زد که به زمین برود. مجید حسینی ۱۷ دقیقه مقابل مراکش بازی کرد و نمایش مطمئنی هم داشت. تجربه‌ای که شاید باعث شود کی‌روش مجددا روی او حساب باز کند و بیشترین شانس را برای جانشینی روزبه چشمی داشته باشد.طبق آمار متریکا، حسینی با اختلاف معناداری نسبت به دو رقیب دیگرش بیشترین عملکرد دفاعی را در لیگ هفدهم ثبت کرده بود. ضمن اینکه در فاکتور دقت پاس که برای کی‌روش اهمیت ویژه‌ای دارد هم بالاتر از دو رقیب دیگرش قرار می‌گیرد.

محمدرضا خانزاده: خانزاده سورپرایز کی‌روش در اعلام لیست جام‌جهانی روسیه بود. مدافع باشگاه پدیده مشهد در حالی که کسی انتظار نداشت، همراه تیم ملی تا روسیه هم رفت و جزو ۲۳ بازیکن ایران قرار گرفت. حالا هم هیچ بعید نیست که کی‌روش باز هم همه را شگفت‌زده کند و او را به زمین بفرستد. ویژگی محمدرضا خانزاده نسبت به دو گزینه دیگر، توانایی‌اش در گل زدن است. محمدرضا فصل قبل ۴ گل برای پدیده زد. ضمن اینکه در چند بازی هم به عنوان مدافع کناری بازی کرد و شاید هم کی‌روش او را به کناره‌ها منتقل کند تا یکی از دو مدافع استقلالی‌اش در قلب دفاع کنار پورعلی‌گنجی قرار بگیرند.

پژمان منتظری: با مصدومیت روزبه چشمی حالا دیگر احتمالا پژمان در ترکیب تیم ملی مقابل اسپانیا حضور خواهد داشت. منتظری که در هر سه مسابقه جام‌جهانی قبلی در دفاع راست بازی کرده بود، انتظار داشت که در دو بازی سخت‌تر تیم ملی مقابل اسپانیا و پرتغال که ایران روی به بازی تدافعی و تجمع مدافعان می‌آورد باز هم در این پست بازی کند و جانشین رامین رضاییان شود. ولی با مصدومیت چشمی، حالا پژمان شانس حضور در قلب دفاع را هم پیدا کرده است. جایی که علاوه بر تجربه، در نبردهای هوایی، پاس گل، لمس توپ و اطمینان در خطا عملکردی بهتر از حسینی و خانزاده داشت.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه