۱۰ نکته جالب از لیست تیم ملی

کارلوس کی روش لیست نهایی برای جام جهانی را سرانجام اعلام کرد و این فهرست، انتقادات و نظرات زیادی را به همراه داشت.

۱۰ نکته جالب از لیست تیم ملی

به گزارش ۸دی، ورزش ۳ نوشت: حال نگاهی متفاوت به بازیکنان حاضر در روسیه داشته‌ایم.

۱) تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل، ۱۴ بازیکن از لیگ داخلی داشت. پرسپولیس با ۴ نماینده و استقلال با ۳ نماینده بیشترین سهم را در این بین داشتند. البته اگر قرار باشد کریم انصاری فرد که به طور قرضی در تراکتورسازی بازی می کرد را هم جزو پرسپولیسی ها حساب کنیم، تعداد سرخ پوشان در تیم ملی به عدد ۵ هم می رسید. اما برای جام جهانی ۲۰۱۸، یازده بازیکن از لیگ داخلی دعوت شده اند و استقلال بیشترین نماینده را دارد.

۲) قهرمان لیگ برتر ایران در سال منتهی به جام جهانی ۲۰۱۴، فولاد خوزستان بود. تنها نماینده آن ها در جام جهانی بختیار رحمانی بود که آنچنان که باید و شاید فرصت بازی پیدا نکرد. اما این بار، قهرمان لیگ پرسپولیس است و با احتساب مهدی طارمی، آن ها ۳ بازیکن در روسیه خواهند داشت و احتمالا هر ۳ در میادین حاضر خواهند شد.

۳) از بین ۳ دروازه بان ایران برای جام قبلی، ۲ تا لژیونر بودند؛ دانیل داوری در اینتراخت برانشوایگ حضور داشت و حقیقی هم در لیگ پرتغال دروازه بانی می کرد. ولی این دفعه، تنها امیر عابدزاده گلر لژیونر تیم ملی کشورمان است و باید دید در رقابت با مظاهری و بیرانوند چه خواهد کرد.

۴) پدیده و سایپا تیم‌هایی بودند در جام جهانی برزیل بازیکنی نداشتند اما درخشش قلی زاده و ترابی و حضور خانزاده در لیست نهایی، سبب شده تا این تیم‌ها نیز دارای نماینده در بزرگترین تورنمنت فوتبال جهان باشند. نماینده‌هایی که این تیم ها را حداقل صاحب یک میلیارد تومان خواهد کرد.

۵) فولاد، تراکتورسازی، سپاهان و نفت تهران نیز تیم‌های دارای نماینده در جام جهانی پیشین به حساب می‌آمدند که حالا بازیکنی در این مسابقات ندارند. بختیار رحمانی از فولاد، کریم انصاری فرد از تراکتور، رحمان احمدی و احسان حاج صفی از سپاهان و احمد آل نعمه از نفت تهران پیراهن تیم ملی را بر تن کرده بودند. در فصل جاری لیگ برتر، نفت به لیگ یک رفت و تراکتورسازی و سپاهان هم از این فاجعه گریختند.

۶) از بین بازیکنانی که در جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشتند، هیچ یک در تیم قبلی نیستند. این نکته جالب در حالی رقم خورده که اگر سیدجلال حسینی در لیست نهایی حضور داشت، می‌توانست مثال نقضی برای این موضوع باشد.

۷) پژمان منتظری، محمدرضا خانزاده، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و سومین حضور غیر متوالی، رضا قوچان نژاد، علیرضا جهانبخش و کریم انصاری فرد ملی پوشانی هستند که دومین جام جهانی پیاپی خود را تجربه خواهند کرد. در این لیست ۷ نفره، از سه پست دفاع، هافبک و حمله بازیکنانی هستند و تنها پست دروازه بانی بدون نماینده است.

۸) تنها ۲ بازیکن می توانند به هت تریک در حضور در جام جهانی امیدوار باشند؛ علیرضا جهانبخش ۲۴ ساله و احسان حاج صفی ۲۸ ساله مهره هایی هستند که پتانسیل بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم دارند؛ البته به شرط صعود.

۹) در لیست جام جهانی ۲۰۱۴، ایران ۲ بازیکن از لیگ های عربی داشت؛ جواد نکونام از کویت و پژمان منتظری از قطر در این لیست حضور داشتند. اکنون نیز مرتضی پور علی گنجی و مهدی طارمی در لیگ ستارگان قطر بازی می کنند تا تعداد نماینده فوتبال ایران از لیگ های عربی حفظ شود.

۱۰) در جام جهانی برزیل، علیرضا جهانبخش با ۲۱ سال جوان ترین بازیکن ایران بود ولی حالا علی قلی زاده ۲۰ ساله این عنوان را یدک می کشد و مجید حسینی و سعید عزت اللهی با ۲۱ سال در رده های بعدی هستند.

بررسی بازیکنان حاضر در جام های جهانی از لیگ داخلی:

پرسپولیس در ۲۰۱۴: سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، رضا حقیقی، حسین ماهینی

پرسپولیس در ۲۰۱۸: وحید امیری، علیرضا بیرانوند، مهدی طارمی

استقلال در ۲۰۱۴: امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری

استقلال در ۲۰۱۸: مجید حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، امید ابراهیمی

سپاهان در ۲۰۱۴: رحمان احمدی، احسان حاج صفی

سپاهان در ۲۰۱۸: –

فولاد در ۲۰۱۴: بختیار رحمانی

فولاد در ۲۰۱۸: –

نفت تهران در ۲۰۱۴: احمد آل نعمه

نفت تهران در ۲۰۱۸: –

ذوب آهن در ۲۰۱۴: قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده

ذوب آهن در ۲۰۱۸: رشید مظاهری

تراکتورسازی در ۲۰۱۴: کریم انصاری فرد

تراکتورسازی در ۲۰۱۸: –

پدیده در ۲۰۱۴: –

پدیده در ۲۰۱۸: محمدرضا خانزاده

سایپا در ۲۰۱۴: –

سایپا در ۲۰۱۸: مهدی ترابی، علی قلی زاده

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه